הונדה סיוויק החדשה בישראל

הדור ה-11 של הונדה סיוויק ישווק בארץ רק עם מערכת הנעה היברידית חדשה

ניר בן טובים

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

חברת מאיר מדווחת היום (ד') כי החזירה לאולמות המכירה את המשפחתית החשובה הונדה סיוויק, כעת בדור ה-11 שלה עם שושלת שתחילתה ב-1972. ביבואנית משיקים את הסיוויק רק עם מערכת הנעה היברידית מסוג e:HEV אותה פגשנו בהונדה ג'אז לפני כשנתיים, המשלבת שני מנועים חשמליים ומנוע בנזין רגיל. היא תשווק בארץ בשלוש חבילות אבזור ובמחירים שיחלו ב-180 אלף שקל, ותוצע רק במרכב סדאן כאמור.

הסיוויק, שהוצגה ביוני 2021 מאמצת עיצוב רגוע יותר, מיושב, ופחות מוחצן מהדור העשירי שזכה לביקורות מעורבות בכל הקשור להופעתו ונוכחותו המוגזמת. דגם 2022 לא גדל בצורה דרמטית לעומת הדור העשירי, עם צמיחה קלה מאוד באורך ל-4.51 מ', גדילה של 3 ס"מ בבסיס הגלגלים (2.733 מ') וברוחבה, והיא נמוכה בסנטימטר אחד. נפח תא המטען 351 ל' ומשקלה של המכונית 1.5 טון.

בחזית יחידת IMMD המשלבת זוג מנועים חשמליים, סוללה קטנה בגודל 1 קווטש, ומנוע בנזין בנפח 2.0 ל' כדי לחלץ הספק מרבי של 183 כ"ס ו-32 קג"מ מ-4500 סל"ד, בחיבור אל תיבת הילוכים שפועלת על הילוך אחד, מדמה העברות של תיבה קונבציונלית בצורה חלקה ולא רועשת ומאוד שונה מתיבה רציפה כמו באופן תרגום העוצמה לכביש.  

ברירת המחדל של הסיוויק, כמו בג'אז המחושמלת היא נסיעה על טהרת החשמל, כאשר חטיבת הכוח (מנוע הבערה) פועלת כמו גנרטור כדי לטעון את הסוללה, ובתנאים מסוימים נכנסת לפעולה בצורה מבודדת תחת עומסים (בעיקר בכביש המהיר) ומניעה את הגלגלים הקדמיים. היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות ומהירותה המרבית היא 180 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן היא כ-24 ק"מ לליטר. ניתן לטעון את הסוללה על ידי שימוש במנופים מאחורי גלגל ההגה (בלימה רגרנטיבית) אם כי התועלת שם מוגבלת מאוד.

רמות הגימור נחלקות בין אלגנס, ספורט ו-אדוונס. היא מגיעה עם רשימה ארוכה של מערכות בטיחות ו-11 כריות אוויר, ובמפרט של הדגם הבסיסי כניסה חכמה למכונית, חיישני חנייה היקפיים, מצלמה אחורית, מערכת מדיה ראשית 7 אינץ', מערכת שמע שמשונה רמקולים, משטח טעינה אינדוקטיבי וחישוקי 18 אינץ'. גרסאות בכירות מגדילות חישוקים ל-18 אינץ', משלבים כסאות עור ובד ועוד. הדגם הבכיר כולל גם חימום לגלגל ההגה, מערכת שמע משודרגת של BOSE, לוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ', תאורה אדפטיבית, תקרה פנורמית, כיוונים חשמליים למושבי הנהג והנוסע ועוד.

 המחירים יחלו ב-180 אלף שקל, עבור ל-193 אלף שקל ועד 212 אלף שקל לגרסה היקרה ביותר (Advance).