יבואנית רכבי לקסוס לישראל, לקסמוטורס החלה לשווק השבוע בארץ את מתיחת הפנים של מכונית הסאלון לקסוס ES, לשנת הדגם 2023. מדובר במיני רענון לאחת המכוניות החשובות של היצרן בארה"ב (מעל 2.9 מיליון יחידות מאז הוכרזה) המשווקת בארץ בצורה סדירה מזה כמה שנים בודדות, ומדורגת קרוב לצמרת הקבוצה. במסגרת החידושים בוצעו עדכונים בעיצוב, חלל הפנים, הבטיחות והגימורים, על בסיס שלוש רמות מפרט מובחנות.
ה-ES הנוכחית, דור שישי הוצגה בשנת 2018, זכתה למתיחת פנים קלה ב-2021, וכעת מקבלת עוד כמה ליטושים אחרונים אחרי שהיצרן ביצע יישור קו טכנולוגי בדגמיו בשנה האחרונה - במיוחד בהיבטים של חווית המשתמש והבטיחות. המשמעות היא, שלפחות מבחינה אסתטית, או בצד הפרופורציות והמידות, ה-ES נותרה ללא שינוי משמעותי עם אורך של 5 מטרים ובסיס גלגלים של 2.87 מ'.
מרב החידושים אם כך טמונים בתא הנוסעים ובאבזור; מערכת המדיה הראשית בגודל 12.3 אינץ' חוזקה (מהירה יותר בתגובותיה), הנגישות לתפריטים שופרה, וכעת ניתן להתממשק עם טלפונים סלולריים של אפל בצורה אלחוטית (אנדרויד לעומת זאת מחויב ממשוק בכבל פיזי ישר לכניסת ה-USB). חידוש נוסף הוא המצאותה של מערכת פיקוד קולי המאפשרת הפעלת של פונקציות שונות למניעת היסח דעת.
ה-ES ממשיכה עם מנוע ה-2.5 ל' הייבריד בנזין המסורתי שלה (גרסת 300h) ומפיקה 218 כ"ס, מחוברת לתיבת הילוכים רציפה ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות. צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן היא כ-19 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. לצד זאת, לקסוס כיילו חלק ממערכות ההגנה של ה-ES עם שיפורים בהתרעות קדם התנגשות, התרעות מפני כניסה מסוכנת לצמתים, מערכת חמיקה ממכשול וכן בקרת שיוט אדפטיבית עם האטה מבוקרת בעת פניות בהתאם למהירות הנסיעה.
ה-ES תשווק ב-3 רמות אבזור כאשר בציוד התקני חישוקי 18 אינץ', מושבי עור חשמליים עם חימום, חלון גג חשמלי, חיישני חנייה היקפיים ומצלמת נסיעה לאחור. גרסאות בכירות מוסיפות גם גימורי עץ, מצלמת 360 מעלות, וילון אחורי חשמלי, מיזוג למושבים הקדמיים ועוד. הדגם היקר ביותר בהיצע, ה-טאקומי, מעודכן גם עם במת סאונד של מארק לווינסון, תאורה אדפטיבית ותא מטען חשמלי בין היתר.
המחירים יחלו כאמור ב-296 אלף שקל, עבור ל-330 אלף שקל ועד 355 אלף שקל.