טויוטה ראב-4 משחיז ציפורניים

מהדורת GR לרכב הכביש שטח ההיברידי מוצגת בפעם הראשונה. קישוטים, סמלים וקצת חידודים לחובבי נהיגה

תגיות: טויוטה

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

טויוטה מקדישה בשנתיים האחרונות לא מעט זמן בהכנסת ממד ספורטיבי למגוון הכלים שברשותה, וכעת עושה זאת שוב עם גרסת GR SPORT חדשה עבור סדרת ראב4 ההיברידי. זוהי איננה הפעם הראשונה שראב-4 לובש בגדי ספורט ב-30 שנות הכהונה שלו, אולם זה החותמת הראשונה של חטיבת גאזו-רייסינג על הדגם ההיברידי הנוכחי, חלק מהתכנית של טויוטה להכניס קצת יותר עניין בהגעה מנקודה א' לנקודה ב' בכלי הרכב הנמכרים ביותר שלה.   

תווית GR SPORT, חשוב לומר, איננה מכונית GR טהורה דוגמת יאריס GR, אלא ערכה (קיט) משולבת סממנים חיצוניים, פנימיים וכיול, שזוכה כאמור להצלחה גדולה לדברם על יאריס, יאריס קרוס, קורולה, טויוטה C-HR, וששואבת את השראתה מהניצחונות המפוארים של חטיבת המירוצים הרשמית. זו מאפשרת כעת גם ל-RAV4 ליהנות מחבילת קישוטים לצד התנהגות כביש מלוטשת, אם כי מעורבבת פשרות מסוימות בתחום הנוחות כדי לשפר את האחיזה. 

בצד האסתטי, ה-GR מובחן עם עיצוב אסרטיבי לו קשתות גלגלים שחורות, פתחי צד ודיפון דלת תא המטען בגימורים ייחודיים. מלפנים, מסגרת פנסי הערפל מובלטת ומקבלת את אותה תבנית רשת כמו הגריל והספויילר הקדמי. חוץ מזה תמצאו לוגו דיסקרטי על הגריל ודלת תא המטען, חישוקי 19 אינץ' ועוד. בפנים, מוטיב ספורטיבי הבא לידי ביטוי בריפודי המושבים הקדמיי םהמצופים עור סינטטי עם תוספת זמש להם כוון חשמלי מלא. תפרים אפורים מוסיפים את הניגודים הקלאסיים, גם להגה ולידית ההילוכים עיטורים דומים. הלוגו של GR מוטבע בשחור בכמה מקומות וכן מובלט על משענות הראש, וכן הוא משורטט גם על שטיחי הרצפה וההגה.

כמו כל ה-RAV4 של שנת הדגם 2023, גרסאות ה-GR SPORT מגיעות כסטנדרט עם מערכת המולטימדיה העדכנית ביותר של Toyota Smart Connect  עם מסך 10.5 אינץ' בחדות גבוהה ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' הניתן להתאמה אישית. מערכות הבטיחות והסיוע לנהג של Toyota T-Mate כוללות כעת את התכונות הנוספות של הדור האחרון של Toyota Safety Sense, כולל מערכת הסיוע החדשה לביצוע תמרון חירום עם הולכי רגל ומערכת הבטיחות המשופרת בבקרת קדם התנגשות. 

מעבר לנראות ולכל ההיבטים הוויזואלים, האופי הספורטיבי משהו של RAV4 GR SPORT מובטח, כמו בשאר חבילות GR על ידי טיפול של גאזו רייסינג בכל מה שכרוך במערך המתלים, הבולמים, ההיגוי והבלמים: החטיבה כיילה מחדש את השיכוך של הקפיצים, כמו גם הוסיפה בולמי זעזועים קשיחים יותר המשפרים את חווית הנהיגה תחת עומסים ומחזקים את בטחון הנהג בשינויי כיוון.

ה-RAV4 Hybrid GR SPORT החדש יהיה זמין באירופה ברבעון הראשון של 2023 בגרסאות היברידיות רגילות והיברידי פלאג-אין עם 306 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות. היבואנית לישראל יוניון מוטורס איננה משווקת בשלב זה את החבילות הספורטיביות של גאזו רייסינג.