אחרי שש שנים ו-1350 יחידות, פורד החליטה לנעול את שיווק מכונית הספורט האייקונית GT, כך הודיע היצרן בימים אחרונים לכלי התקשורת בארה"ב. מדובר בסגירה של שתי הפרשנויות המודרניות שלה שהחלו ב-2005, הראשונה נפסקה בתום זמן קצר וליקויים שונים, בתוכם בעיות אמינות וביקורת נוקבת (כולל מצד אחד "אלמוני" בשם ג'רמי קלארקסון שרכש אותה), ואז הוזנקו מחדש בדור השני שהוצג בשנת 2016.
שניהם כאמור, כל אחד תחת שרביטו של מנהל אחר, תוכננו ברוחה של מכונית המירוץ האגדתית פורד GT שככבה על מסלולי המירוץ (לה-מאן) באמצע שנות ה-60 ובשלהי אותו עשור עם נצחונות רצופים במירוץ הסיבולת המפורסם בין השנים 1966-1969, כולל פודיום הסטורי לכל שלוש המכוניות ב-1966, תוך קרבות מותחים עם פרארי שהפכו מקור השראה לסרט קולנוע מצליח ("פורד נגד פרארי") בשנת 2019 בכיכובם של מאט דיימון ("זהות אבודה") וכריסיטיאן בייל ("האביר האפל").
פורד ציינה שהיא נפרדת מהסדרה עם מקבץ מכוניות במהדורה מוגבלת ויוקרתית שלקוחותיה יבחרו בפיצנטה כדי לשמר את המורשת של הסדרה והאנשים שהגו אותה לפני עשרות שנים. המארז ישווק תחת הכותרת GT LM Edition 2022 שייהוו את החבילות הסופיות של ה-GT דור שלישי, עם מאפייני קרבון מיוחדים בפנים ובחוץ, חישוקי 20 אינץ' בלעדיים, ומנוע מרכזי 3.5 ל' שש בוכנות המפיק 650 כ"ס, 75 קג"מ המאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות ועד מהירות מרבית של 350 קמ"ש (זהה למנוע הרגיל שלה, כלומר ללא כיול מובחן).
רק 20 עותקים של ה-GT LM Edition יתגלגלו החוצה כאמור מתוך פס הייצור בדטרויט, כאשר המשלוחים אמורים להתחיל בסתיו הקרוב עם סיום הייצור מאוחר יותר השנה. "כשאנחנו סוגרים את הפרק הזה של פורד GT, מהדורת ה-GT LM נתנה לנו הזדמנות להזרים עוד יותר לב ונשמה ממכונית מירוץ תחרותית נטו, ולקדם את המחווה לזכייתנו ב-Le Mans ב-2016", מארק רושברוק, המנהל העולמי של פורד פרפורמנס.
הדור הנוכחי של ה-GT כלל לא היה אמור להבשיל אחרי הכשלון של הדור השני, אולם היצרן האמריקני חזר בו מהחלטתו והפתיע בתערוכת הרכב הבינלאומית של צפון אמריקה ב-2015 עם גרסת המשך. פורד שמרה על המכונית בסוד אפילו בתוך החברה, ואפשרה רק למנהלים ולעובדים נבחרים לעבוד עליה ממש בחשאי, בבניין ליד המפקדה שלה בדירבורן, מישיגן. גם זו כאמור ולמרבה הצער, לא הייתה מכונית מוצלחת מבחינה מסחרית.
דובר פורד סירב בנימוס להתייחס לאפשרות של דור רביעי ל-GT בעתיד בשל המהפכה הטכנולוגית שפשטה על כל תעשיית הרכב העולמית. הוא גם סירב להגיב על התמחור של גרסת הלה מאן החגיגית, אולם דיווחים בארה"ב טוענים שמדובר במחיר גבוה מחצי מיליון דולר, אם לא יותר מ-600 אלף דולר.
פורד, אגב, היא יצרן הרכב האמריקני היחיד שזכה בלה מאן עד היום. היצרן המעוטר ביותר בהסטוריה של מירוץ הסיבולת המפרך הוא פורשה עם לא פחות מ-20 תארים, במקום השני אאודי עם 13 תארים ובמקום השלישי פרארי עם שמונה תארים. האלופה המכהנת בארבע השנים האחרונות בלה מאן היא חברת טויוטה (עם מכונית קצה היברידית).