הצצה ראשונה: מזראטי גראן טוריסמו 2023

אחרי הפסקה שלוש שנים מזראטי ממציאה מחדש את הגראן טוריסמו מצוידת מנוע בנזין וכן לראשונה גם גרסה חשמלית

ניר בן טובים

תגיות: מזראטי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מזראטי נמצאת בעיצומו של תהליך רענון, לא מעט בזכות רשת התמיכה הרחבה של קבוצת סטלנטיס. עם הגרקאלה, המותג הציג לאחרונה SUV קומפקטי, אח צעיר של הלבנטה, שאמור להפוך לאחד מהנכסים הכלכלים החשובים ביותר עד כה. גרקאלה הוצג בתחילה עם מנועי בעירה בלבד, אבל אוזכר בנשימה אחת עם מהדורות פולגורה החשמליות. למרות שהוא היה המזראטי שחנך את הטכנולוגיה הזו, זה לא יהיה הרכב החשמלי הראשון שיהיה זמין לרכישה בהנעת חשמל מלאה; את המקום הזה מזראטי שומרת לחבילת פולגורה בדגם הגראן טוריסמו 2023.

הגראן טוריסמו החשמלי חמוש שלושה מנועים חשמליים שיחד מתחברים להספק מערכת של 761 כ"ס ומקסימום של 135 קג"מ. מערכת ההנעה מציבה אותו ממש בצמרת רכבי העל העולמיים, לא רחוק אפילו מרכבי אולטרא-חשמל דוגמת רימאק נבארה, והוא מסוגל להגיע למהירות של 100 קמ"ש תוך 2.7 שניות, ואם תחזיקו את הדוושה נעוצה ברצפה במשך 8.8 שניות, תעפילו אל 200 קמ"ש. המהירות המרבית של הפולגורה החשמלית, לה הנעה כפולה היא 320 קמ"ש, ואלו כבר טווחים של מכוניות קצה מסורתיות עם תחנות כוח כבדות מאוד. 

בקרביים, יש ערכת סוללות של 92.5 קילוואט שהותקנה בתחתית הרכב (במרכזו), סט סוללות שמתוכו ניתן לנצל מעשית כ-83 קווטש. מזראטי עדיין לא פרסמה כמה קילומטרים הסוללה מספקת לטווח הנסיעה, אולם הודות למתח המשולב של 800V, הספק הטעינה המרבי הוא 270 קילוואט וזה אומר שגם אם תרוקנו אותה מהר תוכלו להחזיר לה אנרגיה בפרק זמן קצר מאוד, אם תחברו אותה למסופים חזקים.  

בצד השני, מזראטי יודעים שעידן החשמל עדיין לא הגיעו לשיא בשלותו, ולכן מספקים את הגראן טוריסמו גם עם ה-Nettuno V6 המשמש את ה-MC20. ב-GranTurismo, מזראטי כיילה מחדש שתי גרסאות של מנוע זה, עם הביטורבו V6 שישרת את חבילות המודנה והטרופיאו. לראשון יש גרסה שלו בעלת הספק מרבי של 490 כ"ס ו-61 קג"מ, שיאיץ אותה ל-100 קמ"ש ב- 3.9 שניות ולמהירות מרבית של 320 קמ"ש. הגרסה הבכירה מעפילה ל-550 כ"ס ו-66 קג"מ ומשגרת אותו אל 100 קמ"ש תוך 3.5 שניות, ואל 200 קמ"ש ב- 11.4 שניות. מהירותו המרבית: 320 קמ"ש.

ה-גראן טוריסמו ארוכה ב-8 סנטימטרים מהדגם היוצא ומתייצבת על קרוב לחמישה מטרים. בסיס הגלגלים לעומת זאת קצר בסנטימטר והיא נעמדת על 2.93 מטרים. ניתן יהיה להבדיל בין הפולגורה לבין הגרסאות עם מנוע הבנזין, בין היתר, על פי השוני בעיצוב הפגושים ומכסה המנוע. בנוסף, ל-פולוגרה יש פתחים כחולים בפגושים הקדמיים ואת הדלת האחורית תמצאו מתחת לקו הפנסים האחורי. פרט לכך, לדגם הבנזין יש פתח מילוי דלק מעל קשת הגלגלים האחורית בצד שמאל ובנוסף, לא תמצאו כמובן צינורות פליטה בישבן של הדגם החשמלי. לגרסת ה-טרופאו יש ספויילר נוסף וגם אלמנטים שחורים מובחנים רק לה.

תמונת הפנים של מזראטי גראן טוריסמו החדשה טרם פורסמה. מזראטי מתארים מערכת מידע בידור חכמה המורכבת ממספר צגים כולל 12 אינץ' בלוח המחוונים ומוניטור 8 אינץ' במרכז הקונסולה, יחד עם עוזר דיגיטלי שאפשר לנהל איתו שיחות ולבצע פקודות שונות בסיוע קולי מתקדם, מערכת שמע של סונוס עם 19 רמקולים, מצלמות תלת ממד היקפיות, מערכות בטיחות חכמות כולל נהיגה אוטונומית דרגה 2 ועוד. בה בעת, מזראטי מכריזה עבור המהירים שבכם (ואולי גם המקורבים לצלחת) אודות גרסת השקה מיוחדת ויוקרתית במיוחד: חבילת יום השנה ה-75 בשם PrimaSeries.

המחירים הרשמיים לא הופצו. הערכות באיטליה נעות סביב ה-160-170 אלף יורו לדגמי בסיס עם מנועי בנזין. הדגם החשמלי יהיה יקר במידה ניכרת. בישראל כנראה בשנה הבאה.