גולף R מציבה רף גבוה

גרסת 20 השנים של הגולף R קובעת שיא הקפה על הנורדשלייפה. רגע לפני שהיא נפרדת מהעולם

תגיות: פולקסווגן

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

כשמדברים על שיאים, הכל עניין של אמות מידה ופרופורציות, ויצרניות הרכב ממהרות לצמצם ככל האפשר את נקודות ההשוואה כדי שהדגם מטעמם יקבל את מרכז הבמה. פולקסווגן גולף R בחבילת "20 שנה" היא סדרה מוגבלת ייצור של הקומפקטית הספורטיבית שמציינת בימים אלה שני עשורים של גרסאות R (קו שנולד עם הגולף 4 R32), וזה עתה קבעה לעצמה שיא בכך שהפכה לפולקסווגן R המהירה בהיסטוריה על הנורדשלייפה (המקטע הצפוני של הנורבורגרינג).

בנוסף לעובדה שהיא ה-R המושחזת ביותר עד כה, וההסטוריה תקבע בעצמה אם גם המוצלחת מכולן, יש למהדורה זו 13 כ"ס נוספים בהשוואה לגולף R הרגילה, כלומר 333 כ"ס עם האצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות. בקרביים היא מקבלת את חבילת ה-R-Performance כסטנדרט, כולל ניהול מומנט מכויל מחדש, מהירות מרבית שהוגדלה מ-250 ל-270 קמ"ש, מצב Drift ומצב "מיוחד" המכויל במיוחד עבור ה-המסלול הגרמני. זו גרסה חזקה יותר מה-T-Roc R בהספק 300 כ"ס, כמו גם מ-320 כ"ס שתמצאו בארטאון או בטיגואן R. היא קיצצה 4 שניות מהזמן של הגולף R הסטנדרטית ו-23 שניות שלמות מהדור הקודם של גרסת ה-R. השעון נעצר על 7:47:31 ד'.

באופן מפתיע, ההקפה תועדה על החלק של הנורדשלייפה שהפסיק לשמש עבור ניסיונות שיא ב-2019, כאשר הנהלת המסלול החליטה להדק את הפיקוח. מתווה זה אינו כולל כ-200 מ' מהמרחק הכולל של המסלול המסתכם ב-20.832 ק"מ. בפירוט, השעון מתחיל בקצה הישורת שעוברת מול יציע ה-T13 ועוצר בתחילתו, על קו שכעת משמש בדרך כלל גם כנקודת התחלה וגם סיום. בחירה זו בפולקסווגן מונעת השוואת הביצועים לזמנים של היצרנים האחרונים שבחנו שם את מרכולתם. עם זאת, נהג המבחן של פולקסווגן, בנג'מין לויכטר התעלה על כמה עתונאים מנוסים בכלי התקשורת בגרמניה שעל סיפונם של דגמים כמו מרצדס-AMG A 45 S השיגו זמנים פחות טובים. הישג מרשים בהתחשב בכך שהמרצדס הקטנה מצוידת בארבעה צילינדרים טורבו והנעה לכל הגלגלים, וחזקה הרבה יותר עם 421 כ"ס.

לויכטר בהקפה
לויכטר בהקפה

השימוש במסלול מקוצר, העיר לויכטר, מאפשר להשוות אותה מול דגמים רבים שנבחנו על ידי נהגים מקצועיים של המותגים. ובקטגוריית הקומפקטיות, אם נשאר במיקרוקומוס של הגולף, אז דגם הקלאבספורט גולף 7 היה מעט מהיר ממנה, אם כי מדובר בדגם ללא מושבים אחוריים ובכלל מופשט מאבזור. גם רנו מגאן RS Trophy-RO בהספק 300 כ"ס הייתה גרסת מסלול ממוקדת והיא עדיין מלכת הקטגוריה הזו מאז 2019 עם זמן קצר בשמונה שניות מהגולף R.  מי שככל הנראה מסתמנת כמכונית המהירה ביותר בקבוצה זו היא הונדה סיוויק Type R החדשה, עם כ-330 כ"ס שלאחרונה שברה את השיא של קודמתה במסלול סוזוקה. היא טרם נבחנה על הנורשדלייפה אבל אין ספק שהיא תחזיר את הגרמנים לשולחן הדיונים, אולי לסיבוב אחרון על הגולף החזקה ביותר.