ג'נסיס מוכנה לעתיד

מכונית האב טיפוס X ספדיום קופה המפוארת הוצגה בפבל ביץ' בקליפורניה. ברקע - יונדאי עם שיאי מכירות

ניר בן טובים

תגיות: ג'נסיסיונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

כמה חודשים לפתיחת השנה, באפריל האחרון, הציג מותג היוקרה של יונדאי, ג'נסיס את ה- Genesis X Speedium Coupe. זהו אחד הדגמים הראשונים שאפשרו לכלי התקשורת לקבל תמונה מייצגת כיצד יתגבשו דגמי ג'נסיס בעתיד הקרוב והרחוק יותר, הסגנון והמאפיינים של הדגמים החשמליים של המותג כפי שהם מדמיינים אותם.  עד כה ראינו רק תמונות ממוחשבות למחצה, אולם כעת, ג'נסיס חשפה את הרכב במלואו, באוויר הפתוח, וכן הציגה את חלל הפנים החדש והמלוטש אשר תוכנן במהלך חמשת החודשים האחרונים. הוא מתאפיין בעקרון העיצוב הקוריאני המכונה "היופי של החלל הלבן", אשר עוצב בהשראת האדריכלות הקוריאנית.

רכב הראווה מתאפיין בעיצוב א-סימטרי המכוון לנהג, המוקף בפקדים ובצגים. גישה זו היא חלק מהפילסופיה של ג'נסיס להתמקד בצרכי הנהג ובנהיגה דינמית, ופה הוא מודגש על ידי מושב נהג שנקרא 'פינגרוב ירוק' בגוונים מנוגדים יפה לצבע 'מונטריי זהב' שמקיף את סביבת היושבים.  Genesis חשפה במקביל לכך קונסולה מרכזית צפה ותצוגת OLED מעוקלת, אלמנט הכולל "מד תפוקת מנוע מותקן במרכז המעוצב בסגנון 'ניוטרו'. "זהו ניגוד מוחלט למדדי הסל"ד שנמצאים בדגמי הבערה של המותג", אומרים בחברה הקוריאנית.

מימין לנהג מערכת מידע בידור אנכית עם 'עיצוב ממשק משתמש מותאם'. הוא כולל גם לוחות דלתות מעור מרופד, שני מושבי ספורט אחוריים ותא מטען עטוף עור עם 'רצועות X'. בנוסף, היא משלבת מערכת שמע מתקדמת עם טוויטרים מאלומיניום שהונדסו בצורה בטכניקה מיוחדת כדי לייעל את הביצועים האקוסטיים ולבודד את הנוסעים מהכביש החיצוני.

באופן דומה, דגם הקונספט כולל חלק עליון 'נושם מעור מלא', שדורש פחות מים ורמות נמוכות של כימיקלים כדי לייצרו כך הם מסבירים.  עוד בנושא, לוק דונקרוולק, מנהל מחלקת העיצוב של ג'נסיס, אמר: "ה-X Speedium Coupe נבנה כתרגיל עיצוב פנימי שהחלטנו לחשוף בפומבי בפבל ביץ' קליפורניה. זה דגם ייצוגי שנבנה על הזהות העיצובית של המותג, ה- Athletic Elegance שלנו".

ג'נסיס תנצל את כל הידע והנסיון שצברה בשנתיים האחרונות על ה-X קופה החדשה ותבחון את הביקושים לרכב קופה 2 דלתות חשמלי. האם נראה דגם כזה בייצור? אולי. ג'נסיס בהחלט יכולה להרשות לעצמה להרחיב את הגבולות ואם תעשה כך, יש לה את האמצעים להעניק למכונית כזו את כל התכונות הנדרשות, בין אם מדובר בכוחות סוס או טווחי נסיעה. ימים יגידו.

התרומה של חטיבת היוקרה והדגמים החשמליים
בשבוע שעבר פורסם בעתונים הכלכליים בדרום קוריאה כי 'יונדאי מוטור' הפכה ליצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם מבחינת נפח מכירות, בסך הכול 12 שנים לאחר שהפכה ליצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם. הצמיחה של החברה יוחסה לכמה היבטים חשובים, בהם ניהול קו ייצור מוצלח כאשר מתחרים ברחבי העולם נאבקו עקב מחסור במוליכים למחצה לרכב ושבבים, שכן יונדאי מייצרת לא מעט רכיבים בצורה עצמאית. יצרנית הרכב הקוריאנית מתכננת לבסס את מעמדה עוד יותר במחצית השנייה של השנה ולוטשת עיניים לצמרת שם מדורגת טויוטה כשאחרי פולקסווגן במקום השני.

הגדילה של קבוצת יונדאי נובעת גם מביקושים של חטיבת Genesis וכלי רכב חשמליים של תאגיד יונדאי ושל מותג היוקרה בגפו. חברת ג'נסיס מכרה 25,668 יחידות בארצות הברית במחצית הראשונה של השנה, וקבעה שיא מכירות חצי שנתי חדש. יתרה מכך, ה-IONIQ 5 של יונדאי וה-EV6 של קיה מכרו יותר מ-10,000 יחידות מדי חודש, מה שמציב את הקבוצה במקום השני בשוק הרכב החשמלי האמריקאי, שניה בלבד מאחורי טסלה.

בחודשיים האחרונים התניעה כלמוביל גם בישראל את המהפכה החשמלית של ג'נסיס, עת החל שיווקם של שני דגמים: ג'נסיס GV60 וג'נסיס G80 אלקטריפייד.