2.9 מיליון שקל: אסטון מרטין V12 ואנטג' בלי חלק עליון

מכונית הרודסטר העילאית תיוצר במכסה מוגבלת וכמו לא מעט מכוניות קצה, זו הפעם האחרונה שהיא תשווק עם פנינה מתחת למכסה המנוע

ניר בן טובים

תגיות: אסטון מרטין

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יש הרבה סימנים בזמן האחרון שמכוניות הספורט הקלאסיות גוססות לאור המעבר לאנרגיה חשמלית וידידותית לסביבה. נכון, לחשמל יש את היתרונות שלו כסייען למנוע בערה או כחלופה עצמאית אבל בואו נהיה ישרים - זה לא אותו הדבר בלי הצלילים המשכרים (ולא המשקרים שנפלטים ממערכת השמע); לאחרונה למשל, דיווחנו שדודג' קוברת את צ'אלנג'ר וצ'ארג'ר האמתניות, היום (א') גם בוגאטי נפרדת ממנוע ה-W16 שלה ובה בעת גם אסטון מרטין מכינה את היום שאחרי מנוע ה-V12. הבריטים עושים זאת עם גרסה חדשה של הואנטג' שתיוצר בכמות מוגבלת של 249 יחידות בלבד. 

זה הדור השלישי של הוואנטג' V12 אבל זו הפעם הראשונה שתחנת הכוח הזו מוכנסת למכונית פתוחה של היצרן. ויחד עם כך זו מסיבת פרידה ממנה, אבל לפחות אסטון מרטין מציעה אותה לכולם, כולל כאן בישראל (כמובן לפי הזמנה מראש, באמצעות היבואנית אוטו ארט) יחד עם גרסת V12 Vantage הרגילה. אסטון מרטין תייצר 333 עותקים של ה-V12 Vantage במרכב קופה 2 דלתות, בעוד הפתוחה והנחשקת (לפחות בהיבט של מספרים, אולי גם בנראות) תיוצר במכסה מצומצמת עוד יותר - 249 עותקים בלבד כאמור.

בקרביים של הוואנטג' רודסטר פועם מנוע 5.2 ליטר טורבו כפול בתצורת V12 שמפיק 700 כ"ס ו-77 קג"מ, או 372 כ"ס לכל טון. הוא ישגר אותה למהירות 100 קמ"ש תוך 3.5 שניות ומהירותה המרבית היא מעל 320 קמ"ש. מעבר לביצועים הפורמליים שלה, הוואנטג' זוכה לנעילת דיפרנציאל מכנית על הסרן האחורי, מפשקי סרנים מורחבים ב-4 סנטימטרים המעניקים לרכב גם יציבה שרירית יותר, ותיבת הילוכים אוטומטית ZF מכוילת תחרותית עם שמונה מהירויות. כל הכוח עובר לגלגלים מאחור כמובן.

מה עוד? אסטון מרטין מוסיפה בולמים אדפטיביים עם מספר מצבי כיוון, היגוי בעל היזון מדויק יותר ומתקינה בלמים קרמיים מפחמן מאחורי גלגלי ה-21 אינץ'. דברים כמו הפגוש הקדמי המובחן, מכסה המנוע והמסכים הקדמיים עשויים גם הם מסיבי פחמן כדי להפחית ממשקלה. הפגוש האחורי ודלת תא המטען עשויים מחומרים קלים אחרים שאסטון לא מציינת מהם בדיוק אבל יש להניח שמדובר בתרכובות יקרות מאוד. מתחת למעטפת יש גם סוללה קלת משקל ומערכת פליטה מיוחדת מנירוסטה. 

עיצובית, לא צריך זכוכית מגדלת כדי להבחין בין גרסת ה-V12 לגרסת ה-V8 של הוואנטג' (שצוידה כזכור במנוע של חטיבת AMG). החזית מלפנים גדולה ב-25 אחוזים מזו של הגרסה הרגילה, כאשר עיצוב הגריל רווי רצועות ואפקיות, השפה הקדמית שונה לחלוטין ובצידיה חצאיות צד ופתח ענק בפגושים הקדמיים. בזנב, בין היתר, דפיוזר דרמטי כמיטב המסורת, אבל נקודת ההבחנה הגדולה ביותר היא אולי סט צינורות הפליטה; ל-Vantage עם V8 יש שתי יציאות בצדדים, ל-V12 יש שניים גדולים יותר וממורכזים.

תא הנוסעים מגיע כסטנדרט עם מושבי ספורט פלוס מרופדים בעור חצי אנילין עם תפרים בצורת יהלום. לחילופין ניתן יהיה להתקין מושבים בעלי מבנה קרבון גלוי המתכוונן ידני וקל יותר בכ-7 ק"ג. ניתן גם לאפיין בהתאמה אישית כל פרט הודות לאפשרויות הרבות שמציעה מחלקת Q by Aston Martin: בנוסף לשילובי הצבעים הבלעדיים, ניתן לקבל תפירה בהתאמה אישית, חומרים יקרים ואפילו לכה מיוחדת של יריעות סיבי הפחמן שמעניקים מעין אפקט זוהר המסוגל לשנות את המראה שלו על סמך החזר אור.

אסטון מרטין מדווחת שהרכב יהיה זמין החל מהרבעון הרביעי של השנה. מהיבואנית לישראל 'אוטו ארט' נמסר ל'עולם הרכב' כי מחיר גרסת הבסיס הוא 2.89 מיליון שקלים לפני תוספות כאלה ואחרות. במידה ותחליטו להזמין כעת (נזכיר כי המכסה מוגבלת), תוכלו לקבל אותה לחניה הפרטית בעוד חמישה חודשים. בקטנה.