לא בטוח שהגולף הנוכחית תהיה האחרונה

מנכ"ל החברה החדש תומאס שייפר לא סותם את הגולל על דור המשך אבל בה בעת מצביע על הקשיים שניצבים מולה

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הדור הנוכחי של פולקסווגן עשוי להיות האחרון. את המשפט הזה מדקלמים בכירים בקונצרן בשלוש השנים האחרונות בצורה די עקבית כאילו מדובר בדף מסרים. אולם החברה הגרמנית לא ממהרת לוותר על רב המכר שלה בלי קרב אחד אחרון. בימים אלה מעריכים מחדש את ההיתכנות הכלכלית של הגולף עם מנועים קונבציונליים ורוצים לתת לה הארכת זמן ובודקים כיצד להמשיך את קיומה מול תקני יורו-7 ובמקביל אל העליה המטאורית של הרכב החשמלי.

ראש המותג החדש, תומס שפר, דיבר על המחלוקות במדרגות הקונצרן במסגרת ראיון למגזין הגרמני Welt, שם הסביר כי רכבי בעירה פנימית יתייקרו ב-3-5,000 יורו בשל המערכת המורכבת שכרוכה בטיפול בזיהום האוויר של המנועים המסורתיים. "העלויות הנוספות הללו בקושי יכולות להיספג על ידי מכונית קומפקטית. אז ניידות בסיסית עם מנועי בעירה פנימית תתייקר משמעותית. מכוניות של 10,000 יורו פשוט לא תהיינה קיימות יותר בעתיד. ניידות פרטית היא צורך מהותי והיא חייבת להישאר נגישה גם בעתיד. הפתרון טמון רק בחשמל".

שפר משאיר חריץ קטן לדור חדש של פולקסווגן גולף, שבשנה שעברה, עם 205,408 יחידות, הייתה המכונית הנמכרת ביותר באירופה. "נצטרך לשקול אם כדאי לפתח דור נוסף שלא יחזיק מעמד במשך כל שבע או שמונה השנים", אמר המנהל הגרמני. שפר מדגיש כיצד יהיה בלתי משתלם להוציא מכונית לשוק שאינה יכולה להבטיח משך זמן הולם או קדנציה מלאה במונחים של רכב משפחתי. בפולקסווגן עובדים בימים אלה על עדכון של הגולף 8 הנוכחית וטרם הוחלט אם תושק גולף 9: "עוד 12 חודשים נדע יותר", אומר בכיר בוולפסבורג.

שפר הודיע כי החל משנת 2025 מתכוונת קבוצת פולקסווגן לשוק ארבעה דגמים חשמליים. בנוסף ל-ID.2 יגיע דגם נוסף של פולקסווגן, סקודה וקופרה עם סממנים ייחודיים רק להם. "אנחנו מתכננים כרגע לשווק את ה-ID.2 בפחות מ-25,000 אירו. בעוד שלוש שנים, זה יהיה מחיר אטרקטיבי מאוד עבור רכב חשמלי", אמר שפר. טווח הרכבים יהיה לפחות 350-400 קילומטרים. זהו סף המכירה הפסיכולוגי כרגע".