סקודה קארוק מחודש בארץ

צ'מפיון מוטורס משיקה את מתיחת הפנים של הקרוסאובר המשפחתי, עם מנוע אחד ושתי רמות אבזור

ניר בן טובים

תגיות: סקודה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי סקודה לישראל צ'מפיון מוטורס החלה לשווק בארץ את סקודה קארוק 2022, אחרי שזכה למקצה שדרוגים קטן לפני כמה חודשים שכרוך בעיצוב פנים וחוץ. במסגרת זו נעשו שינויים בחזית, הזנב, תא הנוסעים ומעט ליטושים במערכות הפנים שלו ובצד הבטיחותי. הוא ישווק בשתי רמות אבזור ומוצמד למנוע בנזין אחד ותיבה דו מצמדית.

מבחינת פרופורציות הקארוק נשאר ללא שינויים במידותיו; אורך של 4.4 מ', רוחב 1.84 מ' ובסיס גלגלים של 2.62 מ' עם תא מטען שימושי לו נפח של 426 ל'. בהיבט הנראות הקארוק מיישר קו עם קודיאק המחודש. השבכה לא רק גדולה יותר במבנה שלה, סקודה מאמצת גם הופעה מחודדת יותר עם חתימת LED חדשה; היחידות המלבניות של המקור הוחלפו בפנסים צרים ומוארכים ש"נוגסים" במרכז השבכה ומשווים לו נראות ספורטיבית יותר.

כמו בחזית, סקודה מבצעת התאמות בסידורי התאורה של הזנב. הפנסים האחוריים רחבים והרבה יותר שטוחים מהדגם שלפני מתיחת הפנים, מה שאומר שסקודה נאלצה לשנות את מבנה הדלת האחורית. תכנון האורות נעשה בדמיון רב למה שתמצאו בקודיאק המעודכן עם מעט יותר עומק ונפח. מה עוד? קארוק ישווק לראשונה עם איתותים דינמיים וביחד עם זאת, סקודה מביאה לקארוק גם פגושים חדשים, ספוילר אחורי שונה וחישוקי סגסוגת חדשים בגדלי 17-19 אינץ'. עוד אומרים כי שינוי בעיצוב מראות הצד הניב הפחתה במקדם הגרר.

קארוק ישווק בישראל בשתי רמות אבזור כאמור, 'אמבישן' ו'סטייל', כאשר בציוד התקני שלו הנעה ללא מפתח, חיישני תאורה וגשם, בקרת אקלים אלקטרונית, מצלמה אחורית, חיישני חניה היקפיים, בקרת שיוט אדפטיבית, ומגוון מערכות הגנה אקטיביות. מערכת המדיה מבוססת צג ראשי 8 אינץ' עם מערכת שמע שמונה רמקולים, קישוריות לאנדרויד ואפל ועוד. הרכב מגיע עם חישוקי 17 אינץ', חלונות אחוריים כהים, מסגרת רגיל קדמי מצופה כרום וריפודי בד שחור.

רמת אבזור סטייל מעודכנת עם פנסים קדמיים Full led בטכנולוגיית מטריקס, חישוקי 18 אינץ', מערכת פתיחה, נעילה והנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי מלא 10.25 אינץ', מושבים קדמיים חשמליים, גג שמש, תאורת אווירה, ספויילר אחורי ותאורה אדפטיבית.

המנוע היחיד בהיצע הוא ה-1.5 ל' טורבו בנזין עם 150 כ"ס ו-25 קג"מ המושגים מ-1,500 סל"ד. הוא משודך אל תיבת הילוכים דו מצמדית שבע מהירויות המאיצה בקארוק ל-100 קמ"ש ב-8.9 ש' ועד 210 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן היא 15.3 ק"מ לליטר. 

המחירים יחלו ב-169 אלף שקלים ועד 190 אלף שקלים.