קרוסאובר דמוי קופה: סיטרואן מציגה C4x

הצרפתים ב-PSA רוצים לנגוס בנתח המכירות של רנו ארקנה ומציגים סיטרואן דמוית קופה שמתברגת מעל ה-C4 במידותיה עם מגוון מנועים

ניר בן טובים

תגיות: סיטרואן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מכונית סדאן קונבציונלית, כידוע, כבר אינה ערובה להצלחה מסחרית, לא באירופה וגם לא בישראל. לכן אין זה מפתיע שסיטרואן בוחרת בהגדרות "היברידיות" ומנסה להמציא כעת, כמו פיג'ו 408, מכונית 'פאסטבק' שיש לה אמירה מקורית וחווית בעלות מובחנת. אפשר להתייחס אליה בזהירות כמו C4 מנופחת, אלא שהנתונים שלה מלמדים שזוהי מכונית גדולה יותר שמכוונת לטריטוריות של רנו ארקנה, אם כי בצד של סיטרואן מעניקים לשגרירה שלהם הרבה יותר עומק מבחינת הרכב המנועים והנוסח הוויזואלי שלה.

ה-C4 ​​X, שתתברג קצת מתחת למכונית הסאלון החדשה C5X, ארוכה ב-24 סנטימטרים מ-C4, עם אורך כולל 4.6 מ' ובסיס גלגלים של 2.67 מ' זוהי מכונית עם פרופיל לא קצר בכלל. הזנב, בתכנונו, מעט הדוק יותר ופחות יצרתי מזה של ה-C4, כאשר לוחית הרישוי נמצאת כאן בפגוש ויחידות התאורה האחוריות הורחקו לפינות, מה שמותיר וואקום בדיוק במרכז. פתיחת דלת המטען (מופרד מהשמשה) נותנת גישה לנפח גדול מאוד של 510 ליטר, הרבה יותר מ-380 הליטרים של C4. אם כי מהתמונות נראה שהפתח צר, ומוגבל בדפנות.

חלק מהפשרות העיצוביות יגבו מחיר מהיושבים מאחור, כך שהנוסעים הגבוהים יצטרכו להתקפל קצת בכניסה כדי למנוע ניגוח של המצח במפתח. צי המנועים של הדגם הזה מתחיל ביחידות ה-1.2 PureTech בנזין טורבו שלוש בוכנות עם 100 ו-130 כ"ס, תיבת 8-מהירויות אוטומטית, מנוע HDI מסורתי עם סולר בצנרת, וכן יש לו מנוע חשמלי של 100 קילוואט/136 כ"ס וסוללה של 50 קילוואט. הקיבולת מתורגמת אל טווח נסיעה צנוע שמוגדר ל-360 קילומטרים.

פנים ה-C4 ​​X זהה לזה של ה-C4 ​​הרגילה, למעט שימוש בתרכובות וריפודים קצת שונים. במרכז הקונסולה מוצאים כאן את מערכת המולטימדיה החדישה מ-PSA שהוצגה בעבר ב-C5 X עם מסך ראשי 10 אינץ' מהיר יותר ומעוצב שונה מחלק מהדגמים היוצאים של סיטרואן (או כאלו שלפני מתיחות פנים). עוד במפרטים בקרה קולית חדישה וכנהוג מצוידת במגוון מערכות בטיחות מתקדמות.

בניגוד לדגמים אחרים המיועדים למדינות מתפתחות, ה-ë-C4 X החשמלי וה-C4 X הבסיסי ייבנו אך ורק באירופה, במפעל Stellantis ב-Villaverde, ליד מדריד. המכירות תחלנה בסתיו הבא ובכל הכרוך במחירים, לעת עתה אין דיווחי רשמי. השמועות מדברות על פרמיה לא גבוהה באירופה בהשוואה ל-C4, של כ-2,000 יורו. אם אתם למשל מתגוררים באיטליה, המשמעות היא מחיר התחלתי של 26 אלף יורו. מהיבואנית דוד לובינסקי נמסר כי נראה את הדגם בארץ במהלך שנת 2023, עם כל המנועים.