אומנות התיור: הוצג DS7 החדש

מותג היוקרה הצרפתי מציג מהפכה עיצובית וטכנולוגית בקרוסאובר המפואר, עם דגש על מערכות הינע היברידיות מחוזקות, ממשקים ידידידותיים יותר ושיפור מערכות הנוחות והבטיחות. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים

תגיות: DS

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

ה-DS 7 Crossback שהוצג בסוף 2017 היה הסנונית הראשונה של מותג DS שהוגדר על ידם כמוצר מקורי, תחת כנפי חטיבת פרמיום צעירה. דגמים מוקדמים יותר של תת-המותג שנוצרו ב-2014 היו למעשה רכבי סיטרואן עם חבילות אלגנטיות מולבשות, ולא הרבה מעבר לכך. לא כך היו פני הדברים עם ה-DS 7 קרוסבק, שבקבוצת C, ושמולו מתחרים כמו אאודי Q3, העמיד בפניהם תחרות הרבה יותר משכנעת. ב-DS לא טענו שהמכירות הן חזות הכול והתמקדו בנהגים שרוצים חוויה שונה - ובמקום הזה DS בהחלט מצאו את הקהל שלהם, ועם אמירה ייחודית.

מתיחת הפנים של ה-DS7 נושאת מספר בשורות, בראשן גם פירוד מהכותר "קרוסבק" ומיצובו כ-DS7, כמו DS9 החדש והדגמים שלצידם. אז במכלול החיצוני של הרענון אנו זוכים לראות קודם כל חידוש מסיבי של כל החלק הקדמי; הגריל גדל ברחובו ושינה תבנית, הפנסים הפכו שטוחים יותר, הכנפיים מתחת גדלו ובעיקר, אורות היום הם בסגנון הייטקי יותר עם חריטת לייזר מתקדמת בחלק התחתון. זה לא רק נשמע מתוחכם, ככה הם גם מתארים אותם (Light Veils), וזה נראה כמו קווים אנכיים שלדברם נעשה בתרכובת פוליקברונט שקוף, עם צביעה מבפנים, כדי לגרום לחזית להיראות רחבה יותר. יכול להיות שיש בכך קריצה מסוימת לשוק הסיני, אם כי רכבי DS7 החדש מתגלגלים החוצה מהמפעל הצרפתי במולאהוס.

הפנסים הקדמיים שודרגו לא רק במראה אלא גם בטכנולוגיה. כסטנדרט הם מצוידים LED מטריקס, שבעזרתם אלומת האור מותאמת בצורה מיטבית לתנאי הדרך עם שיפור של 15% בפיזור. טכנולוגיית LED הותקנה גם מאחור, בגופי תלת ממד, שכמו הפנסים, שטוחים יותר מאשר בדגם שלפני הליטושים הצורניים שלו. לדלת תא המטען יש קצה בולט יותר מתחת לחלון האחורי, כמה קיפולים והיכן שהיה הכיתוב קרוסבק בעבר מתנוסס כעת בגאון DS Automobiles.  

חלל הפנים, על פניו נראה דומה, עם הרבה צורות וקווים מיוחדים ומוטיב היהלום המסורתי. אולם חיטוט במערכות הפנים מגלה פלטפורמה עדכנית בתוך המולטימדיה עם ממשקים מודרניים, מהירים יותר, עם אייקונים מוגדלים, ובכלל מראה נקי ומסוגנן, בולט ובעיקר מאפשר לכם להתממשק בקלות עם הסמארטפונים. תגבור מעניין שיכול לצמצם את היסח הדעת הוא בדמות בקרה קולית בשם DS Iris, שהופיעה לראשונה ב-DS 4 ומאפשרת לבצע מגוון של פקודות בלי להוריד את הידיים מגלגל ההגה. זאת ועוד, המושבים שופרו עם ריפוד קצף צפוף יותר, מה שהופך אותם ליציבים יותר והם אמורים להפגין עמידות לאורך שנים ארוכות. 

בצד המנועים, שלוש הגרסאות הנבחרות הן כולן פלאג-אין היברידיות; דגם הכניסה עבור רוב השווקים יהיה DS 7 E-Tense 225. יש לו מנוע בנזין עם 180 כ"ס על הסרן הקדמי, אליו מחובר מנוע חשמלי, כך שהספק המערכת הוא 225 כ"ס, שנשלחים לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. מעליו בהררכיה נמצא ה-DS 7 E-Tense 4x4 300, עם 200 כ"ס בנזין על הסרן הקדמי, גם הוא בסיוע מנוע חשמלי. בנוסף, ישנו מנוע חשמלי שני בסרן האחורי, מה שאומר שהוא בעל הנעה כפולה ומחלץ 300 כ"ס. הקרם של "היבול" האוונגרדי הזה הוא דגם חדש בהיצע: ה-DS 7 E-Tense 4x4 360. באופן עקרוני יש לו את אותה מערכת הנעה, רק שהאנשים מחטיבת הפורמולה E של המותג היוקרתי, DS Performance התעסקו עם החיווטים שלו, כיילו אותו מחדש, כך שבקצה העליון תקבלו כאן 360 כ"ס.

ה-360 מעפיל עד מהירות מרבית של 235 קמ"ש ואת ההאצה ל-100 קמ"ש הוא מסיים תוך 5.6 שניות. גם ל-300 וגם ל-360 יש תיבת שמונה הילוכים אוטומטית כסטנדרט כאמור. בנוסף למערכת ההנעה המשופרת, DS Performance טיפלו בהיבטים נוספים. כך למשל, יש לו גלגלי 21 אינץ', כאשר הגרסאות הצנועות יותר נאלצות להסתפק ב-18 עד 20 אינץ'. השלדה של גרסה זו גם מונמכת ב- 15 מ"מ, הבולמים והקפיצים מוצקים יותר והבולמים האדפטיבים מוצמדים למצלמה שסורקת את פני הכביש כדי שיהיה איזון הולם בין ביצוע לבין איכות נסיעה נינוחה.

ה-360 כולל סוללה גדולה במעט, המאפשרת להעמיק את טווח הנסיעה מ-57 ק"מ לפי מחזור WLTP, עד 65 ק"מ בנסיעה משולבת ו-82 קילומטרים עד התרוקנות בנסיעה בערים. טעינה ב-7.4 קילוואט אורכת כשעתיים. כל הדגמים מגיעים עם בקרת נהיגה אוטונומית דרגה 2, שלל מערכות בטיחות ובדגמים הבכירים גם מערכת ראיית לילה שמסוגלת לנטר עצמים במרחק שנע בין 50 ס"מ בחזית ועד 100 מטרים קדימה. 

מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-DS7 החדש יגיע לארץ בשנה הבאה. טרם נקבע מועד מדויק.