יונדאי ולוסטר - הסוף

ייצור המכונית האסימטרית של היצרן הדרום קוריאני ייסגר בחודש הבא, כך מדווחים בקוריאה

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אחרי שדיווחנו לאחרונה על פטירתה הקרבה של יונדאי איוניק, כעת עולה כי יונדאי תסיים (גם) את ייצור הוולסטר בדרום קוריאה ביולי, כך על פי דיווחים שנאספו על ידי העיתון הדרום קוריאני Hankyung. לפי השמועות, חברת יונדאי מוטור העולמית קיבלה את ההחלטה להפסיק לחלוטין את ייצור הוולסטר לאחר 11 שנות פעילות ומספר עדכונים טכנולוגיים וקוסמטיים. ככל הנראה, המהלך יאפשר ליונדאי לתעל משאבים אל דור החדש של יונדאי Kona, שנחשבת למעין חצי יורשת של הוולוסטר (שבכלל ירשה את מקומה של יונדאי קופה, כזכור). 

ה-Voloster נמצאת קרוב מאוד ל"גרזן" הקוריאני מזה שנתיים, אולם זו הפעם הראשונה שיוצאים מדרום קוריאה פרסומים שנוגעים לגניזתה. נכון לעכשיו, החברה מייצרת אך ורק את Veloster N, אחרי שהיא כבר נטשה את הגרסה הסטנדרטית של הדגם אשתקד. הרכב מיוצר באחד מפסי הייצור של מפעל יונדאי אולסן 1, אותו היא חולקת עם יונדאי Kona. הדור הבא של Kona צפוי לערוך בכורה רשמית בשנת 2023.

 יונדאי תמשיך, במקביל, לייצר את גרסת Elantra N, אותה היא מעדיפה על פני Veloster N, הן בשל ביצועים חופפים והן בשל העדפות שימושיות (מרכב 4-דלתות קלאסי לעומת מרכב אסימטרי עם דלת אחת ארוכה בצד הנהג ו-2 בצד השני) וכמובן מבחינת מסירות; הוולוסטר נמכרה במספרים לא רעים בארה"ב בין השנים 2012-2016, עם ממוצע של 30 אלף יחידות בשנה, אולם מאז היא התקפלה אל נתונים הרבה יותר נמוכים ובשנה הקודמת נמסרו ממנה רק 932 כלי רכב, קנדה הוסיפה עוד כ-300 חתיכות. בסך הכול, האמריקנים רכשו 200 אלף יחידות של הוולוסטר עד היום.

הוולוסטר הושקה בישראל בשנת 2011, מצוידת עם מנוע 1.6 ל' בנזין אטמוספרי 140 כ"ס בחיבור אל תיבת שש מהירויות דו-מצמדית והנעה קדמית ובמחיר התחלתי של 110 אלף שקל. היא סיפקה ביצועים הולמים עם האצה ל-100 קמ"ש בסביבות 9.8 שניות, ואף נמכרה כאן, ביחידות מעטות מאוד בגרסה ידנית. כשנה לאחר מכן הצטרפה אליה גרסת הטורבו, שעם 186 כוחות סוס חילצה ביצועים פושרים פלוס, עם שיגור ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות. היא תומחרה ב-160 אלף שקל לגרסה הידנית ו-170 אלף שקל לדגם האוטומטי. מכירות הוולוסטר הופסקו בארץ אחרי 5 שנים.