סוזוקי S-קרוס בישראל

רכב הכביש-שטח היפני נחת באולמות עם מנוע 1.4 ל' טורבו מיקרו היברידי ותיבת 6-מהירויות אוטומטית. החל ב-140 אלף שקל

ניר בן טובים

תגיות: סוזוקי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי סוזוקי לישראל מכשירי תנועה משיקה השבוע את דור ההמשך לסוזוקי קרוסאובר, ה-S-CROSS החדש שנחשף לפני כמה חודשים. השוני הגדול ביניהם אינו נעוץ ברצפה או אפילו במידות ובערכים היבשים אלא בעיקר באסתטיקה, המנוע, חבילות האבזור ומערכות הבטיחות. אפשר לראות בכך רפורמה ממוקדת לדגם המקורי שהוצג בשנת 2013, ובזמנו הפך כאן בישראל לאחד מתפוחי האדמה הלוהטים ביותר בענף הרכב, עד שנרמס על ידי הכוכבים מקוריאה.

ה-S קרוס, שנוטש את מרכב הסטיישן למחצה שומר על הממדים השימושיים של קודמו, ומתהדר ב-4.3 מ' לאורך, מרווח גחון של 17.5 ס"מ, רוחב של 1.78 מ' ובסיס גלגלים של 2.6 מ'. מבחינה חיצונית, הוא מאמץ הופעה יותר מחוספסת ופחות עגלגלה, קרובה יותר בזהותה לקרוסאוברים הקומפקטיים החלוצים עם מבנה רבוע, תאורת LED וקו חלונות אחורי גבוה עם סיומת זנב רחבה, ופנסים מסורתיים בצורתם. מאחורי השורה השניה ,תמצאו נפח תא מטען שימושי של 430 ל' במצב רגיל.

למרות שכבר הוצג סוזוקי S קרוס היברידי רגיל, המנוע היחיד בינתיים, שמשודך בארץ ל-S קרוס החדש הוא ה-1.4 ל' טורבו בוסטר-ג'ט עם טכנולוגיה מיקרו היברידית, המספק 129 כ"ס ו-24 קג"מ מ-2,000 סל"ד, וכמו בעבר נתמך על ידי מתנע-גנרטור לחסכון בדלק הגם מסייע לו (בקטנה) בזמן האצה. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים או לכולם (הנעה כפולה אם בוחרים בדגם עם בקרת ALLGRIP) באמצעות תיבת שישה הילוכים אוטומטית פלנטרית.

ניתן כאמור לשלב את המנוע עם הנעת AllGrip לכל הגלגלים, לה מספר מצבי כיול לנהיגה בשבילים ובשטח קל. תיבת ההילוכים האוטומטית מסייעת ל-S-Cross להגיע ל-100 קמ"ש ב-9.5-10.2 שניות, בכפוף לסוג ההנעה. צריכת הדלק הממוצעת היא בסביבות 17 ק"מ לליטר בנזין.  הדגם ההיברדי המלא, יצטרף להיצע ה-S קרוס ככל הנראה ברבעון השלישי של השנה הנוכחית.

ל-S קרוס מספר חבילות אבזור; החל ברמת הציוד השניה ברף המחירים, ה-GLXV הנעה קדמית, הציוד התקני כולל מערכת מדיה חדשה 9 אינץ' (במקום 7 אינץ' בדגם הכניסה), ממשקי אפל, אנדרויד עם מצלמת 360 מעלות וכמובן מצלמת נסיעה לאחור (שלא זמינה בגרסאות GLX) וחישוקי 17 אינץ' על צמיגי 215/55. בציוד הבסיסי תמצאו חיישני חנייה קדמיים ואחוריים,  מערכת שמע ששה רמקולים, כניסות USB, משענת יד מרכזית, מחשב דרך 4.2 אינץ' בלוח המחוונים ומגוון מערכות בטיחות מקוריות מהיצרן, כולל בלימת חירום, התרעה על שטח נסתר במראות הצד והתרעה על תנועה חוצה מאחור, בין היתר. בדגם היקר ביותר הוחלפו מושבי הבד במושבי עור.  

 המחירים בישראל יחלו ב-140 אלף שקל תמורת דגם הנעה קדמית בסיסי, עבור ל-149 אלף שקל לגרסת הנעה כפולה ועד 160 אלף שקל לדגם הנעה כפולה בחבילה היקרה ביותר. ביבואנית מעריכים כי ניתן יהיה למסור כ-3,000 יחידות בשנה, מכל חבילות הדגם של ה-S קרוס.