פורד תציג מוסטאנג חדשה

החברה האמריקנית הכריזה על חשיפת הדור השביעי בזמן הקרוב

ניר בן טובים

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

פורד מוסטנג הצליחה, יחד עם כמה נציגות נוספות, בהן מאזדה MX-5 וטויוטה GR86 או תאומתה סובארו BRZ לשרוד את הכחדתן השיטתית של מכוניות הספורט להן יחס הולם בין ביצועים לתמורה לכסף. לפחות באירופה ובארה"ב, אין ממש מכונית קופה עם 450 כ"ס עם מנוע V8 ותיבה ידנית על תג מחיר של 52 אלף יורו שמספקת כאלה ריגושים.  לא במקרה, המוסטנג היא כוכבת המכירות הגדולה ביותר בסגמנט שלה, ומכאן שהגעתו של דור חדש של פורד מוסטנג הוא אירוע אסטרטגי שאסור להקל בהשפעתו עבור פורד, כמובן, אבל גם עבור כל מי שאוהב לנהוג ויכול להניח את ידו על המכונית הזו. בישראל, כידוע אופציה זו זמינה רק דרך מסלולי יבוא אישי.

אבל עם הדור השביעי, שנשמע מאוד מבטיח על הנייר, מגיעים גם החששות לגבי הצנרת הפנימית: עד כמה המוסטנג החדשה תהיה היברידית לאור תקנות זיהום האוויר המחמירות? האם תהיה תיבת הילוכים ידנית? לשאלה הראשונה יש תשובה חצי רשמית, אבל לשאלה השנייה כבר ניתנה התגובה המלאה; פורד אישרה טכנולוגיית כלאים בנאום של מנכ"ל החברה, ג'ים פארלי, כאשר ברקע הוא מכריז אודות השקעה של 3.7 מיליארד דולר, וגיוס של 6,200 עובדים, במפעלים בארצות הברית. המטרה? ייצור 2 מיליון מכוניות חשמליות בשנה אחת, משנת 2026 והלאה.

בין השורות - אבל ממש לא בהערת שוליים, פארלי גם הסביר שחלק מההשקעה הזו תוקדש לייצור הדור השביעי של פורד. מוּסטָנג. אחת התמונות ששימשו להמחשת המודעה של ג'ים פארלי כללה איור פשוט עם המילים "דור 7, פורד מוסטנג החדשה" עם לוגו הפוני המיתולוגי של המותג שרומז, בקטנה על תבנית קלאסית של תיבת 6 הילוכים ידנית. אי לכך, ועל אף שלא נאמר זאת במפורש, אין יותר סימני שאלה: תהיה גם תהיה תיבה ידנית אבל כנראה בפעם האחרונה.

עלי ג'אמול, ראש הפיתוח של חטיבת ה"ביצועים" והדגמים ה"אייקונים" של פורד (F-150, ברונקו ומוסטנג) ניסה  לזרות ערפל על חלק מהשאלות של כלי התקשורת לגבי התיבה הידנית, אולם העביר מסר חד משמעי בסופו של דבר: "כל עוד יש שוק עבור זה והלקוחות רוצים את תחושת השליטה הזו יותר - הידנית תישאר. אבל ברור שאפשר להציע הרבה יותר עם אוטומט, במיוחד במכונית חשמלית".  

מבחינת פורד, ואם בוחנים את נתוני המכירות של כלל מכוניות הספורט בארה"ב (באירופה מדובר במספרים קטנים יחסית של רכבי מוסטאנג), לאף אחד לא היה מובן מאליו שתיבת ההילוכים הידנית תישמר. תאורטית, כל שוחרי הנהיגה מעדיפים תיבת הילוכים כמו פעם אולם בארה"ב, השוק הרווחי ביותר של המוסטאנג, הרוב המכריע של הנהגים לא יודעים בכלל להשתמש בתיבת הילוכים ידנית, כך שהמכירות של הדגם האוטומטי רומסים את מכירות הדגם הידני.

לגבי הטכנולוגיות של המוסטאנג הבאה, עדיין לא ידוע שום דבר קונקרטי מעבר למנועים הקיימיים; גרסת ה-330 כ"ס 2.3 ל' טורבו ארבעה צילינדרים ו-5.0 ליטר V8 אטמוספרי צפויים למלא את השורות פעם נוספת. כמובן, שניתן לחשמל את שניהם לפי הפרמטרים שפורד תקבע לעצמה לפי הרגולציות. בינתיים, פארלי אישר מוסטנג היברידית לשנת 2023, מבלי לתת פרטים נוספים. הודעה זו כשלעצמה, היא אירוע חסר תקדים בהסטוריה של המוסטאנג המקורית.

השקה משוערת - אמצע שנת 2023.