הוצג סוזוקי S-קרוס היברידי

הפעם מדובר במערכת היברידית כהלכתה, עם חסכון ניכר בצריכת הדלק

ניר בן טובים

תגיות: סוזוקי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

סוזוקי S-קרוס היה בעוונותיו אחד הדגמים הנמכרים ביותר בישראל בזכות שילוב מדוד של מרכב מוגבה, מוניטין מוצק, שימושיות טובה (סטיישן למחצה) וביצועים הולמים, גם אם לא מעוררי השתאות. ואולם לאט לאט עם חדירתם התוקפנית של הקרוסאוברים מקוריאה איבד גובה ונדחק לשוליים, עד שלמעשה הסתפק בפירורי מכירות.  

בסוף השנה שעברה, הציגה סוזוקי את ה-S-Cross החדשה, מכונית שהייתה למעשה שדרוג מוחלט של קודמתה. למרות שהקרוסאובר קיבל חלקים קדמיים ואחוריים חדשים לחלוטין, כמו גם עיצוב פנים עדכני, הציגה סוזוקי S-Cross מעודכן עם מערכת הנעה 1.4 BoosterJet Smart Hybrid מהדגם הקודם. תחנת הכוח ההיברידית המתונה הזו, מיקרו-היברידית, של 129 כוחות סוס מקבלת כעת לצידה מערכת הנעה חדשה לגמרי, היברידית מלאה שמוקדשת כולה לחסכון בדלק והפחתה בפליטת המזהמים.

סוזוקי S-Cross Full-Hybrid מונע על ידי מנוע 1.5 צילינדרים 102 כ"ס ארבעה צילינדרים הפועל יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 33 כ"ס. זה נותן למכונית הספק משוקלל של 115 כ"ס צנועים. הפרט המעניין ביותר בחבילה הזו, הוא שסוזוקי מציעה ל-S-Cross לא תיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית, אלא גיר חצי "אוטומטי" עם 6 הילוכים (AGS).

זוהי בעצם תיבת הילוכים ידנית רובוטית, אם כי סוזוקי אומרת שהיא מבטלת לחלוטין רגעי העברה מטלטלים כפי שאנו התוודענו אליהם בדגמים אחרים וחד מצמדיים. המנועים החשמליים, מניעים ישירות את הגלגלים - ומשמשים בין היתר להחלפות הילוכים חלקות יותר (מדמים העברה מדורגת). התוצאה תהיה אולי יכולת מעט פושרת אך צריכת הדלק תנוע בסביבות ה-25 קילומטרים לליטר בנזין בממוצע.

היחידות הראשונות של סוזוקי S-Cross Full-Hybrid תמסרנה מהמחצית השנייה של השנה. המחירים עדיין אינם ידועים בשלב זה. אנחנו כן יודעים שבנוסף לגרסת הנעה קדמית, תהיה זמינה גם גרסת AllGrip עם הנעה כפולה. סוזוקי ויטארה כידוע כבר זמין כהיברידי מלא ומחיר התחלתי של 29,350 אירו בגרמניה. המחיר ההתחלתי של ה-S-Cross Full-Hybrid יהיה יקר יותר, במעט.

מהיבואנית לישראל מכשירי תנועה נמסר ל'עולם הרכב' כי הדגם יגיע לארץ ברבעון השלישי של 2022.