למבורגיני הורקאן חדשה, טכניקה

למה להסתפק במה שיש אם אפשר לחדד, ללטש ולעשות את מכונית הקצה האיטלקית עוד יותר קרבית ומוכנה לתקוף מסלולים בלי שום פשרות

ניר בן טובים

תגיות: למבורגיני

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

עם למבורגיני הוראקן טכניקה, המהנדסים של החברה הבונלונזית התבקשו לייצר מכונית שמסוגלת לגלח מעצמה את הביביסטיריים האלקטרונים כשהיא עולה על המסלול או הכביש המפותל, ללא כל השגחה מסרסת. מדובר במכונית, לפי התאורים שלהם, בעלת אופי צייתני ביותר וקלה לנהיגה - אבל לא לחסרי ניסיון. נקודת ההתחלה של המיזם נעוצה במערכת ההנעה האחורית שלה, המבוססת על Huracán Evo, עם מנוע ה-V10 הקלאסי בקרביים. כבר מעורר תאבון.

ה-V10 של למבורגיני, המשותף חלקית עם קבוצת אאודי ספורט, מגיע בנפח 5.2 ללא טורבו, מושאל כפי שהוא מה-Huracán Sto, ולכן ההספק המרבי הוא 640 כוחות סוס ב-8,000 סל"ד ומומנט מרבי של 57 קג"מ ב-6,500 סל"ד. בערכים מתומצתים, זה אומר זה 30 כ"ס יותר מה-Evo, בעוד התאוצה הקלאסית של 0-100 קמ"ש נמדדת כאן ב-3.2 שניות, ואל 200 קמ"ש מסתיימת ב-9.1 שניות ועד מהירות מרבית של 325 קמ"ש. המהנדסים עבדו גם על מערכת הפליטה כדי להשיג צליל חוויתי יותר בטורים מרביים עם ווסת משתנה. תיבה אוטומטית Ldf כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים שולטת כאן על כל האופרה האיטלקית. 

לגיקים שבינינו, נשמח לספר עוד כמה דברים מעניינים. למבורגיני Huracán Tecnica מצוידת היגוי אחורי, וכן יש לה שלושה מצבי נהיגה: 'רחוב', 'ספורט ו'מרוץ'. גם הקירור של מערכת הבלמים על תרכובת קרמית שופר משמעותית כדי לחדד את כושר ההאטה. מה עוד?  המשקל של שלדת הקרבון הוא 1,379 ק"גוזה אומר יחס משקל להספק של 2.15 ק"ג/כ"ס. גם האווירודינמיקה קיבלה כמה נגיעות: כוח ההצמדה תוגבר ב-35% בהשוואה ל-Evo, בעיקר בזכות הכנף האחורית.

חלל הפנים של הטכניקה ניתן להתאמה אישית. אנו מוצאים כאן אופציות ייחודיות כמו מושבי ספורט מתכווננים לגובה, חגורות בטיחות ארבע נקודות (רתמה) ולמי שנוהג במיוחד על המסלול - ממשק המולטימדיה עוצב מחדש עם תצוגות בלעדיות; הוא כולל מערכת טלמטריה ויומנים שמתעדים מסלולי נהיגה וזמני הקפה. תוכנית Ad Personam מציעה גם למעלה מ-200 אפשרויות צביעה וגימורים פנימיים באלקנטרה הספציפית לטכניקה, כמו גם פרטים אסתטיים מובחנים.

בשורה התחתונה, משפחת הורקאן גדלה משלוש לארבע גרסאות ומרחיבה את קהל המעריצים שלה שחושקים במכונית מסלול רצינית נוספת. ההיצע מתחיל כיום עם דגם הבסיס, הנעה האחורית Evo (במחיר של 196,071 יורו), ומעליו את Evo כפולת ההנעה מ-227,072 יורו; ברמה הגבוהה יותר פוגשים את ה-Tecnica, מחיר לא מוצהר, אך משוער שהוא פחות מ-250,000 יורו. סוגרת את סדרת הורקאן היא גרסת STO עם מחיר שמתחיל ב-304,282 יורו. חגיגה.