בארץ: מקצה חידושים במאזדה CX-5

הקרוסאובר המשפחתי משפר הופעה, מחדד בטיחות ומלטש את איכות הנסיעה

ניר בן טובים

תגיות: מאזדה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

דלק מוטורס משיקים בישראל את מאזדה CX-5 לשנת הדגם 2022, וזאת אחרי שזכה למקבץ שדרוגים בהופעתו החיצונית, תא הנוסעים וכן ברמות הבטיחות והקוסמטיקה. זוהי מתיחת פנים מתונה עבור ה-SUV היפני שממשיך להיות מצויד אך ורק במנועים קונבציונליים, שעה שבעולם השיקה מאזדה את דגם הפלאג-אין הראשון בתולדותיה, ה-CX-60 שמכוון לקטגוריית הפרמיום.

מבחינה חיצונית דקים ההבדלים בין דגמי 2019 ל-2022. השינוי בחזית כולל חרטום מחודש עם גריל ספורטיבי יותר - הכולל דפוס תלת מימדי, רשת צפופה יותר, לצד פנסי LED גרומים, דו-עיניים, שיושבים מעל עיצוב פגוש תחתון עדכני יותר.  בזנב פנסי LED אחוריים חדשים ופגוש חדש, אליהם מצטרפים עיצובי גלגלים "חדשים לגמרי" אומרים במאזדה בקוטר של 17 עד 19 אינץ'. צבע זירקון חול מתכתי זמין כעת בקטלוג, בדומה לדגמים אחרונים של היצרן היפני.

חבילות העיצוב נחלקות בין 'אקטיב', 'בלאק' ו-'סיגנצ'ר', לכל אחת מאפיינים קצת שונים ובהתאמה לחבילות הרגילות (קומפרט, אקזקיוטיב וכדומה). בגרסה התקנית הוא מצויד בתמה מעולמות ה-4X4 עם גימורי כסף, פתחי מיזוג מתוחמים ירוק וריפודי עור משולבים גוון ירקרק. חבילת ה-בלאק מובחנת עם כרום מושחר, דגשים מבריקים וחישוקי 19 אינץ' בדוגמה מיוחדת, כאשר בפנים תקרה שחורה וריפודי עור עם תפרים מנוגדים בצבע אדום. גרסת סיגנצ'ר היוקרתית מגיעה עם פגוש תחתון בגוון הרכב, יציאות מפלט מוגדלות ובחלל הנוסעים מושבי מרופדים נאפה בגוון חום.

מערכת המדיה כרוכה סביב בקרת ה-MZD קונקט עם צג ראשי 8 אינץ', קישוריות אפל ואנדרויד, מצלמת נסיעה לאחור ומערכת שמע ששה רמקולים בציוד התקני. דגמים בכירים יותר מוסיפים ריפודי עור מהודרים יותר וכן לוח מחוונים דיגיטלי למחצה (7 אינץ'). דגם בלאק על חבילת PURE כולל בנוסף לכך גם מערכת שמע 10 רמקולים תוצרת BOSE ומושבים עם זכרונות חשמליים. גרסת פרמיום בלאק מוסיפה גם מיזוג למושב הנהג והנוסע, מצלמות היקפיות 360 מעלות, פתיחה ונעילה חשמלית לדלת תא המטען, משטח טעינה אינדוקטיבי ועוד. במפרט סיגנצ'ר מצטרפת גם תצוגה עלית, מראה מרכזית ללא מסגרת, גימור עץ ולמערכות הבטיחות האקטיביות הרבות מתווספת מערכת התרעה מפני הרדמות על גלגל ההגה.

בצד הדינמי, מאזדה מדווחת על כיול מתלים שנועד לשפר את רמת השיכוך בכבישים, וכן על בידוד רעשים טוב מבעבר.  מבחינת מנועים, ימשיך CX-5 עם יחידות בנזין אטמוספריות, ה-2.0 ל' 165 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-10 ש') וה-2.5 ל' 195 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-8.9 ש') על בסיס הנעה קדמית, או הנעה כפולה רק בדגם ה-2.5 ל' בקצה העליון (סיגנצ'ר), בחיבור אל תיבת 6-מהירויות אוטומטית רגילה.

המחירים בישראל יחלו ב-170 אלף שקל, ועד 233 אלף שקל לגרסה היוקרתית עם הנעה כפולה.