תכנית הייצור של המכוניות החשמליות של אאודי והמעבר המלא לפורטפוליו חשמלי מקיר לקיר תיכנס לתוקף (אם לא תהיינה הקדמות) בשנת 2030 אז יופסק הייצור של מכוניות עם מנועי בנזין לגמרי והחל משנת 2026 כל מכונית חדשה שתושק תהיה חשמלית. המעבר של הלקוחות לדגמי SUV בינוניים וגדולים צובר תאוצה ומכל עבר צץ דגם חדש כאשר הביקוש לדגמים הקטנים הולך ומתמעט. באאודי החליטו באומץ לעצור את ה-A1 שהוצגה לראשונה ב-2010 ובתום מחזור החיים הנוכחי שלה לא תיוצר לה מחליפה או דור חדש.
גם ה-Q2 שהגיעה 6 שנים אח"כ ב-2016 תזכה לגורל דומה. אין זה אומר שהייצור יופסק מידית ולאלתר והדגמים ימשיכו להיות מיוצרים ולהימכר כפי שאנחנו מכירים אותם כיום ולא יזכו לשדרוגים עד שיפוג מועד החלפת הדור הבא ואז הן תרדנה מפסי הייצור.
המחשבה על הפסקת הייצור של ה-A1 הבשילה אצל ראשי אאודי לפני שנה כאשר ההחלטה האסטרטגית הייתה להשאיר את ה-Q2 כדגם כניסה, ולכן ההחלטה לחתוך גם את הקרוסאובר העירוני נחשבת להפתעה מסוימת. סיבה חשובה נוספת להחלטה היא שורת הרווח אל מול סכומי העתק שיושקעו בפיתוח בשנים הבאות. המכוניות הקטנות לא ממש מכניסות רווחים גדולים לקופת החברה והצורך בהם בעבר להוות דגמי כניסה למותג לא מניבה את כמויות הכסף שאאודי תזדקק להם בשנים הבאות בכדי לממן את העלויות של הפיתוח לדגמים הבאים שכאמור יגיעו החל מ-2026.