יצרנית המכוניות היפנית ניסאן הודיעה לאחרונה כי בכוונתה להפסיק לאלתר פיתוח של מנועי בנזין חדשים/מעודכנים לשוק באירופה לאור הביקוש ההולך וגובר למכוניות חשמליות ביבשת הישנה שכבר מביטה אל האופק הקרוב ב-2025 עם כניסת תקנות זיהום יורו 7 שיחמירו עוד יותר את הפיקוח והדרישות על מנועי בעירה פנימית ICE בהנעת בנזין או דיזל שפולטים זיהום לסביבה.
יצרניות רכב רבות ניסו להילחם ולעכב את כניסתן של תקנות יורו 7 שייכנסו לתוקף בתחילת 2025 בגלל משבר הקורונה שגרם להם להשבית לא רק את המפעלים אלא גם את מעבדות הפיתוח והניסוי אולם האיחוד האירופי לא רק שלא התגמש אל מול הבקשות אלא אף הקשיח את עמדותיו והבהיר בנחרצות כי ליצרניות הרכב היה מספיק זמן להיערך לעניין ואין בכוונת האיחוד לדחות את התקנות כלל וזה אומר שרף הזיהום הממוצע של כל יצרן יהיה כה נמוך ולא ישאיר סיבה הגיונית לפתח מנועי בנזין נקיים אלא פשוט לעבור לחשמל.
היצרנית היפנית לא תחכה יותר מדי והיא נערכת לשינוי כבר עכשיו כאשר הדגם החשמלי הראשון שיגיע בקרוב לשווקים הוא הניסאן אריה, דגם SUV (בתמונה) שבכוחו למשוך לקוחות לאולמות של ניסאן בחיפוש אחר פתרון חשמלי מעבר לניסאן ליף הוותיקה. חידוש אחר שצפוי להיות הוא הפיכתה של הניסאן מיקרה לחשמלית מלאה גם כן.
אשווואני גופטה, מבכירי ניסאן, אמר כי הפסקת הפיתוחים באירופה לא תשפיע על פעילות לשווקים אחרים בהם אין מגבלות וקנסות חמורים על זיהום והכוונה היא לשווקים בצפון, דרום ומרכז אמריקה וגם לאזורים באסיה, אוסטרליה, המזרח התיכון ואפריקה תוך שהוא מציין את דגמי ניסאן Z וניסאן רוג (דגם אח של מיצובישי אאוטלנדר) שימשיכו להימכר עם מנועי בנזין ולא יעברו לחשמל בטווח הנראה לעין. בניסאן ישקיעו יחד עם מיצובישי סכום דמיוני של 23 מיליארד דולר בפיתוח מכוניות חשמליות בחמש השנים הבאות ובנוסף תתחיל פעילות למעבר לחשמל בארה"ב ברכבי משא (פיק אפ) לנוכח מה שהיצרנים האחרים מבצעים כמו למשל פורד, GM וסטלנטיס.