קיה ייצרה את הקארנס, מיני MPV קרוב ל-20 שנה (1999-2018) ולפחות בדור האחרון שנמכר בארץ החל ב-2013 הוא זכה לככב בקרב מובילי הנוסעים הקומפקטיים באופן רציף. ואולם, כמו רבים וטובים במחנה של המיניוואנים המשפחתיים הוא נפל קורבן לאופנת הקרוסאוברים הדורסנית עד שקיה החליטה לקחת הפוגה ולעשות חושבים לגבי מחליפו. אז כעת, כמעט ארבע שנים מאז ירד מרצפת ההרכבה הוא עושה קאמבק עם טיזר ראשון ועם תחילת שיווק במזרח הרחוק (הודו).
ה-קארנס החדש מבוסס חלקית על ה-סלטוס, אליו התוודענו בשנתיים האחרונות בישראל, עם דגם זה הוא חולק בסיס מכני ואותם מנועים, אם כי לפי הדיווחים מדובר ביחידות כוח מיושנות יחסית (לא מנוע ה-2.0 ל' שנמכר בישראל) - שתיהן בנפח 1.5 ליטר אטמוספרי בהספק 120 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית 6-מהירויות, וכן תהיה יחידת 1.4 ל' טורבו עם 140 כ"ס.
עם זאת, הוא מובחן מהסלטוס בעיצוב הפנים, ולא רק בגין שלוש שורות ושבעה מושבים, אלא בזכות כך שהוא נושא הנדסת פנים מודרנית יותר ומושקעת עם בקרת המכשירים הדיגיטלית של יונדאי i20 החדשה, כולל צג מגע מרכזי 10.25 אינץ', דומיננטי ורחב בקונסולה המרכזית עם ממשקי אפל ואנדרויד, וכן יהיו לו מגוון מערכות בטיחות חכמות, כולל פיקוח על שטח נסתר במראות הצד וכן מצלמות היקפיות 360 מעלות.
ויזואלית, כך על פי מקורות הודים, הוא לוקח צעד גדול קדימה, מתרחק מהמרכב העגלגל של הדור הקודם ומשיל את עורו המאופק. קשה לבודד פרטים מהתמונה המעורפלת אבל השוני בקווי העיצוב שלו נגזר מקיה ספורטאז' החדש, כלומר עיצוב בעל אישיות ספורטיבית, עדכנית, הייטקי עם פנסים דקים יותר ועם חתימת אור מעוצבת בעלת נוסח אופקי שמחבר את הפנסים בחזית ומתרחב עד הכנפיים, כשבמרכז מאחדת את כל הקימורים שבכת "חרטום הנמר" המסורתית.
הקארנס, לפחות על פי התכונות העיקריות שלו אינו מיועד לאירופה. מהיבואנית לישראל טלקאר נמסר ל'עולם הרכב': "מדובר ברכב שיושק בסביבות מרץ 2022 וייוצר בהודו, כך שספק גדול אם תהיה לו תקינה מתאימה. כרגע, לא בתוכניות".