בייבי קודיאק: סקודה קארוק 2022 נחשף

מתיחת הפנים של הקארוק כרוכה בעיקר במאפיינים קוסמטיים וחידושים קטנים בחלל הנוסעים

ניר בן טובים

תגיות: סקודה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

סקודה קארוק הוא הדגם השני בחשיבותו הכלכלית אחרי סקודה אוקטביה. עם למעלה מחצי מיליון מכירות מאז הושק בשנת 2017, אפשר להבין מדוע המותג הצ'כי מטפל ברענון שלו ביד רגישה, כלומר בשינוים מדודים שאינם כרוכים בשדרוגים מרחיקי לכת. ואכן, חשיפת דגם 2022 מלמדת שהקרוסאובר המשפחתי זכה למקצה עדכונים סמלי, מיישר קו עם קודיאק שזכה אף הוא למתיחת פנים קומפקטית למדיי וממשיך עם מנועים קונבציונליים.    

קשה לטעות בזהותו של הקארוק 2022 שמחדד פינות ומלטש קצוות על בסיס התרשים המקורי שלו מלפני ארבע שנים. לפרזנטור של סקודה בקבוצה פופולרית בה מתחרים דגמים כמו ניסאן קשקאי, סיאט אטקה ויונדאי טוסון תהיה חזית מודרנית עם גריל חדש וגדול שיעניק לו הארכת זמן עד להחלפת הדורות. השבכה לא רק גדולה יותר בפרופורציות שלה, סקודה מאמצת הופעה זקורה יותר עם חתימת LED חדשה; היחידות המלבניות של המקור הוחלפו בפנסים צרים ומוארכים ש"נוגסים" במרכז השבכה ומשווים לו צורה דינמית מבעבר. בסקודה גם מוסיפים כי טכנולוגיית LED מטריקס זמינה כאופציה בפעם הראשונה עבור הקארוק.

כמו בחזית, סקודה מבצעת התאמות גם בסידורי התאורה של הזנב. הפנסים האחוריים רחבים והרבה יותר שטוחים מהדגם שלפני מתיחת הפנים, מה שאומר שסקודה נאלצה לשנות את מבנה הדלת האחורית. תכנון האורות נעשה ברוח האסתטית של הקודיאק החדש עם מעט יותר עומק ונפח. מה עוד? קארוק ישווק לראשונה עם איתותים דינמיים וביחד עם זאת, סקודה מביאה לקארוק גם פגושים חדשים, ספוילר אחורי שונה וחישוקי סגסוגת חדשים בגדלי 17-19 אינץ'. עוד אומרים כי שינוי במבנה מראות הצד הניב שיפור ביעילות האירודנימית של הרכב (הפחתת מקדם הגרר).

ההתאמות בחלק הפנימי של הקארוק פחות בולטות אבל חשובות לא פחות. סקודה מיישמת חומרים ידידותיים לסביבה בחלל הפנימי ואומרת שהיא שיפרה את המושבים ואת איכות חומרי הדיפונים. חדשה בקטלוג היא חבילת Eco, המשתמשת ב'חומרים ברי קיימא' כמו כיסויי מושבים ממוחזרים מבקבוקי PET (תרכובת משולבת פוליאסטר ופלסטיק). עוד במקצה החידושים, שיפורים בצג בגודל 8 אינץ', אולם לוח המחוונים הוירטואלי בגודל 10.25 אינץ' נותר אופציה בתוספת תשלום בגרסאות בכירות. מערכות המידע והבידור, עם צגים בגודל 8 או 9.2 אינץ', קיבלו תוכנה חדשה והתוצאה היא פעולה מהירה יותר וחלקה במעבר בין התפריטים והפעלת האפליקציות.

ברשימת המנועים אנו מוצאים את ה-1.0 TSI המוכר עם 110 כ"ס ואת ה-1.5 TSI החזק יותר עם 150 כ"ס. ה-1.0 מוצמד לתיבת שישה הילוכים ידנית או DSG, את ה-1.5 אפשר לקבל עם שישה הילוכים ידניים או עם שבעה הילוכים DSG. בקצה העליון 190 כ"ס מ-2.0 TSI ודיזלים זמינים עם 116 כ"ס ו-150 כ"ס באירופה. בשלב זה, אין בשורות אודות שילוב של מנוע היברידי נטען. 

הקארוק 2022 נושא גם מספר עדכונים בתחום הבטיחות, במיוחד עם בכורת מערכת ה-Travel assist על סיפונו המשלבת אמצעי זהירות מתקדמים בשילוב בקרת שיוט אדפטיבית, עם פונקציית מרכוז נתיב, תיקון סטיה, זחילה בכבישים מפוקקים, עצירה והאצה אוטומטית בהתאם לתנאי הדרך.  

את הקארוק המחודש נראה בישראל ברבעון השני של השנה הבאה.