מתיחת פנים לספינת הדגל של אאודי

ה-A8 זוכה למקצה חידושים טכנולוגי-קוסמטי, כולל גרסה אולטרא מפוארת

ניר בן טובים

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הדור הרביעי של אאודי A8 הוצג השבוע בסין במסגרת מתיחת פנים של אמצע החיים. הוא מתעדכן במספר מישורים והופך לאלגנטי, ספורטיבי ומשוכלל יותר מאז הוזנקה הסדרה ב-1994 כתשובה למרצדס S קלאס. מגדילים לעשות השנה הצוותים באינגלושטט ומחזקים את המשפחה בדגם אולטרא-יוקרתי בשם 'הורך' - יריב הולם לכאורה לרכבי מרצדס-מייבאך, בלעדי לשוק הסיני חובב כרכרות הסדאן היוקרתיות.   

חיצונית מדובר בשינוי מתומצת וסמלי; המסגרת הקדמית של השבכה הוגדלה ומציגה תוספות כרום באפקט תלת מימדי, כונסי האוויר הצדדיים גם הם בעלי עיצוב אנכי יותר, בעוד חידושים אחרים ממוקדים בתאורת ה-LED Digital Matrix שמופיעה כאן לראשונה, אחרי הבכורה באי טרון ספורטבק החשמלי. אלומת האור למעשה "מפורקת" לפיקסלים על מנת להאיר את הדרך ביעילות, והם כוללים גם פונקציות דינמיות לפי זווית הסיבוב, תאורה חכמה לנהיגה עירונית וכביש מהיר, ניהול אדפטיבי של אורות גבוהים ועוד.

מהצד קורת גג מונמכת, חגורת מותן קצת מתוחה ושינויים בקשתות הגלגלים. כמיטב המסורת בספינת הפאר הגרמנית, הפרופורציות נחלקות בין דגם ארוך לדגם רגיל בשם A8L. במקרה של ה-A8 עם בסיס גלגלים סטנדרטי (שלושה מטרים), המידות מלמדות על אורך של 5.19 מטר, רוחב 1.95, גובה 1.47, ואילו הדגם הארוך מוסיף למעלה מ-12 ס"מ לאורכו. המרכב החיצוני של ה-A8 מסתיר שלדה יחסית קלה שעשויה 58% אלומיניום, בעוד חלקים תומכים האחראים על ייצוב המרכב תחת עומסים עשויים מגנזיום.  

חלל הפנים של ה-A8 לוקח צעד גדול קדימה בכל הקשור לאפיון "הטרקלין הממונע", במיוחד עבור אלה שיושבים בשורה השנייה. אפשרויות ההתאמה האישית, כמו תמיד, לא נגמרות: גרסת בסיס הגלגלים הארוך, במיוחד, משלבת סאלון עם שזלונג לו מספר מצבים, החל משיכוך כריות של התמיכה הצידית והמותנית, ועד משענת הרגליים המחוממת עם עיסוי משולב - זוהי פונקציה הכוללת שבע תוכניות ו-18 כריות פנאומטיות. חסר לכם עוד? משענות הראש מתכווננות חשמלית, הקונסולה המרכזית האחורית באורך מלא (שניתן להשלים עם שולחנות נשלפים), מיני בוקס עם מקרר קטן והטאבלטים החדשים בגודל 10.1 אינץ' עם רזולוציית Full HD של מערכת הבידור, כולם תורמים לבידוד מלא מהסביבה.

בשורה הראשונה, למערכת ה-MMI זוג מסכי מגע, 10.1 ו-8.6 אינץ', עם משוב קולי או הפעלה באמצעים קונבציונליים כמו פעם. ניתן להעשיר את החוויה של הנהג עם מערכת Audi Virtual לה תצוגה עלית, שיכולה גם להקרין מפה מפורטת של צמתים על השמשה הקדמית בטכנולוגיית מציאות רבודה. בחלק מהמדינות הקישוריות המתקדמת מסדרת Car-to-X מסוגלת לזהות בזמן אמת מידע הנוגע לשינויים באחיזה של פני הכביש דרך פרמטרים ממערכת הניווט.

אאודי מחקה מצי המנועים שלה את דגמי הדיזל אחרי כל השערוריות והתקנות, ועל כן מציבה במרכז מנוע שמונה צילינדרים 450 כ"ס היברידי פלאג-אין, נטען מהחשמל עם סוללה מוגדלת שצריכה להניב לו לפחות 50 קילומטרים ועם ביצועים נמרצים למדיי: 0-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בלבד ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. מי שרוצה קצת יותר שרירים יכול להצטייד בגרסת ה-S במנוע ה-V8 טווין טורבו עם 540 כ"ס, הנעה כפולה עם וויסות כוח מתקדם ודפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. דגם זה יגיע לכביש במהלך שנת 2022. מנועים בקצה התחתון מצוידים ששה צילינדרים בהספק של 340 כ"ס בטכנולוגיה היברידית מתונה. כל היחידות מחוברות אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית.  

גולת הכותרת במסגרת הרענון היא מהדורת ה-Horch שתהיה זמינה בסין, בשל חיבתם לכלי רכב בסגנון לימוזינה. חבילה זו, הקרויה על שם היצרן הגרמני אוגוסט הורך (1868-1951), שהתמזג בשנות ה-30 עם שלוש חברות נוספות כדי להקים את 'אוטו-יוניון' ב-1932, ארוכה ב-13 סנטימטרים שלמים מהדגם הבסיסי ומובחנת ממנה בעיקר ויזואלית ותחושתית. בציוד הנלווה תקרה פנורמית מורחבת, תמת כרום בולטת מבחוץ וחישוקים ייחודיים, צביעה דו-גוונית ובפנים רקמות בתבנית יהלומים, עם סמלי המותג היוקרתי, כריות נוחות וכן מערכת שמע של 'באנג אנד אולפסון' עם 23 רמקולים. 

ב-אאודי אומרים שיבחנו בשנה הבאה את הביקושים גם באירופה לדגם ה-Horch, ובמידה והמספרים יהיו גבוהים ישקלו זאת שוב. המחירים בגרמניה ל-A8 הרגילה מתחילים בסביבות 100 אלף יורו לדגם הבסיסי ביותר (בארץ מתומחרת הגרסה שלפני מתיחת הפנים עם מנוע 3.0 ל' ב-840 אלף שקל ומעלה). מצ'מפיון מוטורס נמסר כי "הנושא נמצא בבדיקה מול היצרן".