רענון לפורד פוקוס

מתיחת הפנים ברובה חיצונית ופנימית, אך נעשו גם שדרוגים דינמיים ממוקדים. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

שלוש וחצי שנים אחרי שהוצג הדור הרביעי ב-2018,  וזמן קצר אחרי שחשפה באירופה פיאסטה חדשה (זוכרים שהייתה פה מכונית כזו), פורד מעניקה טיפול קוסמטי-טכנולוגי לדגם הפוקוס האצ'בק והסטיישן. גם כאן המותג הוותיק היה פעיל בכל ההיבטים. הפוקוס מרועננת מבחוץ, בתא הנוסעים ומתחת למכסה המנוע. שינויים בפוקוס ST כנראה יהיו. אבל מועטים.

מבחינת עיצוב, הנוסח המחודש של הפוקוס מיישר קו עם הפיאסטה. הלוגו של פורד הועתק לרשת רדיאטור חדשה, הפנסים הקדמיים (LED מלא כסטנדרט, אדפטיביים בציוד בכיר) ומאחור (LED גם כן ברמת גימור גבוהה) וגם הפגושים עוצבו מחדש. באופן כללי, פורד חיפשה הבחנה מהותית עוד יותר בין הגרסאות השונות של טיטניום, ST-Line ואקטיב. חבילות ההרחבה של X ורמת הגימור המהודרת וינאלה לא נשמטו.

חוץ מזה, הפוקוס משופרת עם דור חדש של סינק דור 4 עם מסך 13.2 אינץ'. הוא מציע כעת ניווט דרך שירותי ענן, שליטה קולית לפקודות נפוצות, עדכוני אוויר ותמיכה אלחוטית ב- Apple CarPlay וב- Android Auto. בין העזרים החדשים נוכל לציין בקרת שטח נסתר במראות הצד, שבנוסף להתרעה על הרכב בנתיב הצדדי יכולה להתערב גם בהיגוי ולמנוע התנגשות.

היתרון של הסטיישן נשאר נפח תא המטען לו 635 ליטר (מקסימום 1653 ליטר), אך הפריסה והפרקטיות עצמה משתפרים עוד יותר על ידי פורד. מאחור תמצאו שטיח חדש שקל יותר לנקות (בעבר רק בציוד ויניאלה), ויש רשת צד חדשה לפריטים קטנים, וכן שתי נורות LED מספקות כעת תאורה מוגברת לתא המטען. לתא המטען יש גם אזור מיוחד מה שנקרא "רטוב" עם מחצלת מוכנסת, המיועדת לאחסון בגדים או מטריות רטובות. נוספה גם תווית הדרכה עם תרשימים המציגים את האפשרויות השונות לסידור הציוד בצורה מיטבית.

תוכלו לחוות גם מספר שינויים מתחת למכסה המנוע. מנוע היברידי קל בהספק של עד 155 כ"ס זמין כעת בנוסף לתיבת הילוכים ידנית (באירופה) גם עם תיבה דו-מצמדית 7-מהירויות. יש גם גרסה ללא חשמול בעלת 92 או 125 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית בסיסית או תיבת 8-מהירויות אוטומטית כפי שנמכרת בישראל עד כה. לא ברור אם יתר המנועים יהיו בהיצע, בהם גם ה-1.5 ל' טורבו 182 כ"ס שלא מצוין במפרטי 2022. גרסת ה-ST הספורטיבית ממשיכה עם 2.3 ל' ו-281 כ"ס ו-42 קג"מ (זמינה גם בגוון ירוק-זית חדש שהוא לא ב-ד-י-ו-קBritish racing green). 

הפוקוס המחודשת תגיע לארץ בשנה הבאה, ככל הנראה ברבעון שני, כך נמסר ל'עולם הרכב' מהיבואנית דלק מוטורס.