מהפך: ירידה במכירות מוסטאנג רגילות

הרכבת יצאה מהתחנה. במקביל, עלייה במכירת החשמליות

בועז קורפל
בועז קורפל
Getting your Trinity Audio player ready...
(יח"צ)
(יח"צ)
שנה גודל פונט א א א א

הכותרת איננה אפוקליפטית וגם לא דמיונית. בפורד ארה"ב מדווחים על עליה בביקוש לפורד מוסטאנג מאך אי החשמלית לצד ירידה בביקוש לדגמי מוסטאנג עם מנועי הבנזין. יצרניות הרכב ממשיכות לשחרר מדי יום הודעות לעיתונות על המעבר לחשמל ועל ארגון מחדש של קווי ייצור והסבתם למכוניות חשמליות אבל המספרים של המכוניות החשמליות שנמכרות בעולם עדיין אינם מוכיחים שהכבישים יתחשמלו מחר בבוקר.

בעיות התשתית ומגבלות המרחק בין הטעינות ממשיכות להוות עצם בגרון של התפתחות המכונית החשמלית למרות שלכולם ברור שהרכבת כבר יצאה מהתחנה והמודעות העולמית צוברת תאוצה בעיקר בתקופה הנוכחית שהעולם מתמודד עם אסונות טבע כבירים שאינם מעשה האלים בשמיים אלא מעשה ידי אדם.

אחת ההוכחות הבולטות לשינוי נוכל למצוא בידיעה הרשמית של פורד שמסכמת את חודש יוני במכירות של הדגמים שלה בארה"ב. מתוך שורות המספרים בקובץ החשוב קופצת לעין שורת המכירות של מוסטאנג עם 2,465 מכוניות מדגם מוסטאנג מאך E החשמלית שנמכרו בחודש הזה לעומת 2,240 מכוניות מדגם מוסטאנג עם מנועי בעירה פנימית בתצורת V8.

יש הטוענים כי הנתונים הם תוצאה של מדיניות החברה האמריקאית לשלוט בכמויות ביחס לאספקות של רכיבים אלקטרוניים בגלל משבר השבבים העולמי ואלה מנותבים יותר למכוניות החשמליות בכוונה.

הבדלי המחירים בין המכוניות חשמל/בנזין בארה"ב גבוהים מאוד: בעוד שמוסטאנג בסיסית עם מנוע 2.0 ליטר אקובוסט תעלה לצרכן בארה"ב 28,400 דולר, המחיר של הגרסה המחושמלת כפול והיא נמכרת ב-42,900 דולר. בנוסף, יש להביא בחשבון כי עלות הבנזין בארה"ב נמוכה מרוב המדינות בעולם המערבי ולכן השיקול של עלות האנרגיה לא רלוונטי.

מחיר המכוניות באירופה איננו כה שונה כשמדובר בגרסאות GT עם מנוע הבנזין שמחירה 50,000 יורו מול הגרסה החשמלית שמחירה 49,000 יורו.