ימים עמוסים חווה המפעל הספרדי של סיאט במרטורל, ברצלונה, בו החל הייצור של סיאט איביזה וארונה החדשים עליהם דיווחנו לראשונה בחודש אפריל האחרון אחרי חשיפת מתיחת הפנים. שני הדגמים הם תוצאה של התפתחות ואבולוציה על בסיס הדורות הנוכחיים אך עם שיפורים באבזור ונראות, החל מהסגנון העדכני של יחידות התאורה של האיביזה שמצוידת כעת בטכנולוגיית LED 100% כסטנדרט, כמו גם שם שמתנוסס עליהם בכתב יד וכלה ברמת הגימור הפנימית.
סיאט ארונה 2022 מחדשת בין היתר עם חבילת ה- Xperience המוכרת לנו מלאון, המשווה לה אופי בולט ונמרץ יותר במישור הוויזואלי. זה כולל חזית מלוטשת לחלוטין עם פגוש חדש שעליו הובלטו כעת פנסי הערפל. באשר לחלל הפנים, שתי המכוניות נושאות לא מעט בשורות. ארונה ואיביזה משקפים פונקציונליות מורחבת ואיכות גבוהה יותר בזכות שפת עיצוב בוגרת יותר, טכנולוגיית קישוריות משודרגת ותרכובות מוצקות בדלתות ובמפלסים התחתונים. עוד בנמצא קונסולה עם צג ראשי מרחף שמוצב כעת גבוה יותר לשיפור הארגונומיה, והגה רב-תכליתי חדש מכוסה עור נאפה.
בשני הדגמים המאובזרים השקיעו הרבה בגמישות הממשקים והנוחות. מערכת עם קישור אלחוטי מלא (Android Auto ו- CarPlay) וכן Seat Connect. לקוחות יכולים גם לקיים אינטראקציה עם מערכת התצוגה החדשה בגודל 9.2 אינץ 'באמצעות זיהוי קולי שניתן להפעיל באמצעות הפקודה "Hola, Hola". ציוד הבטיחות של שני הדגמים ה- ADAS כולל בקרת שיוט אדפטיבית בשילוב ACC ו- Lane Assist, Assist Side, עם זיהוי תמרורים ו- High Beam Assist (מונע סינוור אוטומטי).
מגוון המנועים כולל יחידות בנזין ברובן, המסוגלות לספק בין 80 ל-150 כ"ס בגרסת ה-1.5 ל' טורבו (90 עד 150 כ"ס לארונה), בשילוב עם תיבה ידנית בחלק מהמקרים ו- DSG כפולת מצמדים שבע מהירויות. לא ידוע כרגע על עוד גרסאות של האיביזיה החדשה או מהדורת Cupra מושחזת. בכירים בסיאט רמזו בסוף 2019 על "ספין-אוף" של מכונית סופר מיני שתצא משערי מותג קופרה העצמאי ובמיוחד מהדור החדש של רכבי החשמל עם קרבה גנטית ל-Born. "אני חושב שהוט האץ' עתידי שלנו בכלל לא יפלוט עשן או מזהמים", כך ציין לוקה די מאיו (היום מנכ"ל חברת הרכב 'רנו) כשנשאל לגבי סופר מיני קטנה וחזקה בהשראת האיביזה.
"סיאט איביזה היא סמל של תעשיית הרכב ואחד מעמודי התווך הבסיסיים של המותג; לעומת זאת, SEAT Arona, הוא מודל המושב השני מבחינת הייצור בשנת 2020 ", אמר סגן נשיא מערכת הייצור והלוגיסטיקה של סיאט, הרברט שטיינר. "שני המודלים הם בעלי חשיבות רבה עבור מרטורל, שכן יחד הם מייצגים מחצית מהיקף הייצור של המפעל. הגרסאות המחודשות והמשופרות של איביזה וארונה יעזרו לאשר את מעמדן כמודלים מרכזיים למשפחת סיאט".
צ'מפיון מוטורס מעריכה כי שני הדגמים יגיעו לארץ ברבעון א' של שנת 2022.