המותג הרומני של רנו-ניסאן כבר הראה לנו שהוא בשל לשלב מתקדם יותר מרכבי "תקציב", לפחות מאז הושק מחדש לפני למעלה מ-10 שנה על גבו של דאסטר המוצלח. אחד הסמלים המבשרים על שינוי גרעיני הוא הלוגו החדש של דאצ'יה, שאמנם אינו אפוף מסתורין אחרי שהוצג על רכב הראווה ביגסטר, אך כעת מקבל חותמת רשמית לקראת תחילת שיווק הדגמים בשנה הבאה. זהו הגלגול השביעי של סמלי דאצ'יה מאז הוזנק המותג ב-1966.
ביגסטר, רכב כביש-שטח גדול וקשוח שנגזר מתוך סגמנט C - ואמור להיות ממוצב מעל הדאסטר, יממש את אחד מכלי הרכב האסטרטגיים המובילים של המותג (ועליו תוכלו לקרוא כאן בהרחבה). בינתיים, כדי לתת לנו טעימה מהחדשנות התדמיתית שנובעת ממנו, דאצ'יה לקחה את 'D' ו- 'C' משם המותג וקשרה ביניהם ויצרה תמונת מראה שמייצגת את האופק העתידני של היצרן. מעכשיו, 'דאצ'יה' ייכתב באותיות חסינות וזוויתיות. קצת ברוח סקודה.
בעיצוב הגרפי של המותג שולט הצבע ירוק חאקי, כפי שניתן לראות בתמונות והוא ממורכז בצורה נאה. את הצבע הזה משלימים 'חאקי כהה', 'טרקוטה' ו'חול'. לבסוף, יתווספו שני צבעים נוספים: כתום בהיר וירוק, מה שאמור להעניק למותג תחושה הייטקית וירוקה. כרגיל בהכרזה על לוגו חדש, ההודעה לעיתונות של דאצ'יה מלאה גם במונחים מופשטים לגבי 'זהות המותג'. לדברי דאצ'יה, הצבעים מתייחסים לקשר שיש למותג עם הטבע. יתר על כן, על הסמל "להביע פשטות, אותנטיות וחוסן ו'לשדר את ההתמקדות בגישה המהותית והגישה החכמה של המותג", לא פחות.
החל מחודש זה, דאצ'יה תשלב את זהות המותג החדשה דרך ערוצי תקשורת שונים, כמו אתרים, פרסומות ועלונים. מתחילת 2022, גם הסוכנים של המותג והמפיצים יעברו לקדם את הלוגו החדש בקדחתנות לקראת העידן הבא בקורות חייו של המותג. במחצית השנייה של השנה הבאה הדגמים יקבלו את הלוגו ואת האיות החדש של 'דאצ'יה' ונוכל כנראה לראות סימנים ראשונים של המהפכה הזו בכבישים גם אצלנו.