ג'נסיס משיקים בישראל את הקרוסאובר GV70

כלמוביל מחזקת את משפחת היוקרה של מותג ג'נסיס עם רכב אסטרטגי - GV70, המתמודד בקבוצת ה-SUV מול וולוו XC60 ודומיו

ניר בן טובים

תגיות: ג'נסיס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

 שלושה חודשים מהזנקת מותג ג'נסיס בישראל, שהתבסס בינתיים על שלושה כלי רכב, הצליחו כלמוביל להגיע אל 100 לקוחות בטווחי מחירים שנעים בין 300 ל-500 אלף שקל. ואולם כעת, מכניסים הקוריאנים לקלחת המבעבעת כלי רכב אסטרטגי שמבטיח להגדיל את היקף המסירות בשיעור לא קטן - ג'נסיס GV70. מדובר ב-SUV קומפקטי, אח קטן ל-GV80 היוקרתי שמתחרה בקבוצת וולוו XC60, ב.מ.וו X3, אאודי Q5 ו-לקסוס NX (דור חדש שלו ייחשף בשבוע הבא) בין השאר. הוא נחשף בשנת 2020 אבל מופץ בשלוחות של ג'נסיס כמעט באותו הזמן, כך שגם כאן בישראל אנחנו מקבלים אותו במקביל.

כנגזר משמו, ה-GV70 הוא קרוב של ה-G70 אולם מבוסס על רצפה חדשה, עם פרופורציות וקווים של משפחת ה-SUV ומותאם לחמישה נוסעים. במידות שלו הוא מתהדר באורך של 4.7 מ', רוחב של 1.9 מ', בסיס גלגלים של 2.87 מ', גובה של 1.63 מ' ומשקל שנושק ל-2 טון, עם תא מטען בנפח של 542 ל' במצב רגיל. יש לו גם קצת מרחק מהקרקע לטובת מרחיקי השבילים עם מרווח גחון סמלי של 18.5 ס"מ וכן מערכת נהיגת שטח עם 3 מצבי כיול, אם כי כמו רוב הקרוסאוברים בקבוצה הזו לא מדובר בכלי רכב הרפתקני. 

חלל הפנים של ה-GV70 מתכתב עם סדרת הסדאן, מובחן עם תנוחת ישיבה מוגבהת ושלוש חבילות אבזור. בציוד התקני שלו בקרת אקלים דו-אזורית, חישוקי 19 אינץ, לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ', מערכת שמע תשעה רמקולים, מושבי נהג ונוסע חשמליים עם פונקציית חימום, ריפודי עור, דיפונים יוקרתיים, מצלמת 360 מעלות וחיישנים היקפיים, כניסה והנעה ללא מפתח, פנסי LED כפולים, ארבע כניסות USB ועוד. רמת 'לקשרי' מוסיפה גם אוורור למושבים, מערכת שמע 18 רמקולים של לקסיקון, תאורה אווירה מורחבת ובקרת אקלים תלת אזורית. הגרסה הבכירה ביותר, 'ספורט', כולל מאפיינים קצת יותר קרביים עם שבכה קדמית בעיצוב ג'י-מטריקס מושחרת, גלגל הגה ספורטיבי, עור נאפה, מתלים אדפטיביים וחישוקי 21 אינץ'. כל הדגמים מצוידים בשלל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, בכלל זה בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים.  

הנעה

את הכוח מקבל ה-GV70 ממנוע 2.5 ל' טורבו בנזין, בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות והנעה כפולה. ההספק המרבי עומד על 304 כ"ס ו-43 קג"מ הזמינים מ-1,450 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות והמהירות המרבית מבוקרת אלקטרונית ל-243 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת נעה בסביבות ה-10ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בהעדר מנוע V6, ג'נסיס ציידו את המערכת בבקרת צלילים מלאכותית להעצמת החוויה. 

המחירים לג'נסיס GV70 בישראל יחלו ב-339 אלף שקלים לדגם הבסיס, עבור ל-379 אלף שקלים לגרסת 'לקשרי' וכלה ב-400 אלף שקל לדגם 'ספורט'.

דנה רביד-מנחם, מנהלת חטיבת ג'נסיס, בכלמוביל מסרה: "אנו גאים בהצלחה של כניסת המותג לישראל אשר מאז השקתו לפני כ- 3 חודשים נמכר ללמעלה מ-100 לקוחות. כעת עם השקת ה- GV70 אנו נערכים לגל ביקוש משמעותי על ידי קהל צעיר המבקש רכב ייחודי ופורץ דרך עיצובית וטכנולוגית...אנו שמחים לראות את השפעת ההצלחה של ההי טק הישראלי, אשר באה לידי ביטוי בהתעניינות במותג ובהגעה של קהל סטארטאפיסטים ומנהלים צעירים לאולם התצוגה כמו גם לאתר שלנו לבחון את המותג. אנו נערכים לתת מענה למאות לקוחות שממתינים ל- GV70 ולעשרות שכבר הזמינו". 

מותג ג'נסיס הושק בישראל. כל הפרטים