לפני מספר ימים הודיעו ג'נסיס, מותג הפרמיום הקוריאני, על פלישה מסיבית לאירופה, עם ארסנל דגמים שיורכב בתחילה רק מרכב כביש-שטח, ה-GV80 ומכונית סדאן ה-G80, אליו יצטרפו שתי מכוניות נוספות, ה- GV70 ו- G70. דגמים אלה, שכבר נמכרים בשוק האמריקאי (ובחלקם בישראל), אינם משקפים במלואם את הצרכים וההעדפות של לקוחות אירופיים, שמעדיפים מכוניות פרקטיות וקומפקטיות יותר על פני קרוסאוברים מסורבלים ורעבים לדלק יקר. התשובה אם כך באה מכוון קלאסי עם פיתרון אסטרטגי הולם: G70 Shooting Brake, מכונית משפחתית שפותחה במיוחד עבור היבשת המערבית.
מכונית הסטיישן, שתשווק בחלק מהמדינות באירופה במחצית השנייה של השנה ותתחרה בדגמים כמו ב.מ.וו סדרה 3 טורינג, מבוססת על מכונית ה- G70 סדאן וחורגת ממידותיה רק במעט: על הנייר, מרכב השוטינג ברייק מתהדר באורך 4.60 מטר, רוחב 1.85 מטר גובה של 1.4 מטר עם בסיס גלגלים 2.83 מטר. מנגד, תא המטען, בזכות המבנה התכליתי יותר מציע 40% תוספת לחלל האחסון האחורי ונגישות משופרת.
המרכב הספורטיבי מאופיין בצלעות רבות, כמו אלה שעל מכסה המנוע ובצד, המעניקות לרכב מראה אלגנטי ותוקפני בעת ובעונה אחת. מאידך, לעומת זאת, אנו מוצאים צורות חלקות יותר המלוות בפרטים ספורטיביים, כמו הספוילר הגדול והפגוש המשלב שני צינורות זנב אובלים. המוטיב של התאורה המקבילה חוזר על עצמו כדי לשמר תעודת זהות משפחתית ובסך הכול התוצאה מחמיאה למותג ולסדרת ה-G70.
פנים הרכב כולל את צורות לוח המחוונים והחומרים שמשקפים את מה שנראה כבר ב-G70: פונקציות מסורתית עם מסך מגע בסגנון טאבלט בגודל 10.25 אינץ', מכשור דיגיטלי ושליטה פיזית בבקרת האקלים האוטומטית המוקפת בריפוד עור וגימור מתכתי. באשר לקו המנועים, ג'נסיס הודיעה כי הסטיישן הנאה תהיה זמינה בתחילה עם שתי יחידות בערה פנימית: 2.0 טורבו 255 כ"ס בנזיו ו-2.2 ל' טורבו דיזל 201 כ"ס. ייתכן שבהמשך הדרך תקבל את מנוע קיה סטינגר בתצורת V6 בהספק מרבי של כ-370 כ"ס. ההנעה תהיה אחורית או כפולה, ובחיבור אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית (6-ידנית תהיה כנראה אופציונלית).
אין כרגע מחירים רשמיים ל-G70 שוטינג-ברייק, אך סביר שהיא תהיה יקרה במעט ממרכב הסדאן עליו היא מבוססת שמחירו בארה"ב כ-40 אלף דולר. מהיבואנית לישראל כלמוביל נמסר כי ניתן יהיה לרכוש את הדגם בהזמנה מיוחדת בלבד. דגם ה-G70 סדאן לעומת זאת, יתחיל את שיווקו בישראל עוד החודש (מאי 2021).