פרארי בוחנת את 12 החודשים האחרונים ומסכמת תקופה מורכבת של עליות וירידות. שנת 2020, שבה למגיפת הקורונה היו לא מעט השלכות על פעילותה השוטפת הותירו עליה צלקות, אולם היא נשארת חיובית ובעיקר - מוכנה כעת לצאת במספר הכרזות חשובות.
במצגת בפני בעלי המניות הודיע ג'ון אלקן, מנכ"ל פרארי הזמני כי המותג שנמצא באחריותו מכר 9,119 מכוניות בשנת 2020. מדובר בירידה של פחות מ-10% בהשוואה לשנה שעברה, אך נתונים אלה היו צפויים נוכח המגבלות שהוטלו על מערכת ההפצה הגלובלית. יתר על כן, עם יותר מ-10,000 יחידות, שנת 2019 הייתה שנת שיא של פרארי בכל תולדותיה ולכן בכל מקרה היו היו מתקשים לנפק מספרים גבוהים יותר.
במבט מעמיק יותר, עולה כי ההשלכות הכספיות, הפנימיות היו משמעותיות. פרארי רושמת מחזור של 3.46 מיליארד יורו, 8.1 אחוז פחות לעומת 2019. הרווח התפעולי לפני ריבית ומסים היה נמוך ב -21.6 אחוזים ועמד על 716 מיליון. בצד החיובי, המערכת המשיכה לדהור קדימה ולהתגבר על החסמים; פרארי מסתכלת אחורה על שנה בה הושקו לא פחות משלוש מכוניות חדשות: פורטופינו M, ה-SF90 ספיידר ומהדורת 488 GT Modificata.
עכשיו מגיע החשמל?
שלוש גרסאות חדשות עתידות להצטרף למשפחת פרארי בקרוב, בהתאם לשאיפותיו הגדולות של פרארי בתחום הנעת הייבריד-אלקטריק. המותג האיקוני משרטט על ציר הזמן כמה ציוני דרך שינערו את היסודות. כך למשל, מכריז אלקן כי פרארי חשמלית ראשונה אמורה להופיע בשנת 2025. אנשי פרארי אגב לא אומר מילה על רכב כביש-שטח (פרוסאנג) בשלב הזה משום מה, אשר עם זאת כבר תועד בכבישי אירופה לבוש הסוואה בכמה הזדמנויות שונות.
יש גם הערת שוליים קטנה בתחום הספורט המוטורי, באופן מסורתי אולי החשוב ביותר עבור פרארי. לדוגמא, המותג רוצה לחזור בשנת 2023 אל זירת מירוץ 24 השעות בלה מאן. לבסוף, עובדים על דרכים חדשות לממש את שם המותג החזק של פרארי, למשל עם 'מרצ'נדייז' יוקרתי ופתיחה מחודשת של מסעדה אמיתית במראנלו.
הכול תלוי בו?
אלקן נכנס לתפקידו כמנכ"ל זמני בדצמבר 2020 לאחר שלואי קמילרי פרש. לדברי פרארי, עובדים על יורש קבוע יותר וכעת יש "רשימה קצרה של מועמדים חזקים".