אפקט הוויזור: אופל קרוסלנד X החדש בישראל

הג'יפון הגרמני מאמץ את אפקט ה-Visor שעתיד להשתלט על חזות דגמי אופל הבאים. החל ב-124 אלף שקל

ניר בן טובים

תגיות: אופל

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

שיתוף הפעולה של אופל עם פיג'ו-סיטרואן מימש כניסה מאוחרת, אבל קריטית לסגמנט ה-SUV כאשר הציגו את גרנדלנד X וקרוסלנד X לפני ארבע שנים, שניהם מושפעים טכנולוגית מהאינסטלציה של הצרפתים. קצת לאחר מכן אחרי שהושלמו הפרטים האחרונים בין הצדדים אופל החלה לפזול לדרך קצת יותר "עצמאית" והציגה רעיונות להתחדשות ויזואלית שהציבה בחזית את אפקט ה-Visor - מעין משקף מלבני ארוך וצר המשווה לרכבי היצרן נוכחות עתידנית יותר ומעודכנת.

הקרוסלנד X הוא הראשון בליין המשפחתי לשאת את החתימה הויזואלית שמרעננת מאוד את הופעתו ביחס לדגם היוצא. אמנם, כמעט ללא שינויים אחרים ניכרים ביתר הקצוות או במידות התקניות שלו אבל הוא ממשיך להיות אחד מכלי הרכב הוורסטיליים בסגמנט: אורך של 4.22 מ', רוחב של 1.76 מ', בסיס גלגלים של 2.60 מ' ותא מטען בנפח 410 ל' ועד 1,255 ל' בקיפול השורה השנייה. זו ניתנת לכוון על מסילות (עד 15 ס"מ לכוון השורה הראשונה) ובכך ניתן להגדיל את נפח תא המטען ליותר מ-500 ל' במצב רגיל.

בתא הנוסעים קצת חידושים בתרכובות ובאיכות, מערכת המדיה עודכנה וכך גם מערכות הבטיחות. הוא ישווק בשתי מהדורות - 'ביזנס אדישן' ו-'אלגנס אדישן', כאשר הדגם הבסיסי מגיע עם חיישני תאורה וגשם, מערכת חיישני חניה היקפית, מסך ראשי 7 אינץ', שמשות אחוריות כהות וכדומה. הדגם הבכיר מוסיף כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תקרה פנורמית וצבע דו-גווני למרכב. שני הדגמים מצוידים במערכות בטיחות מקוריות מהיצרן בכלל זה בלימה אוטומטית ובקרת סטיה מנתיב, אך הדגם היקר יותר מוסיף גם התרעה על כניסת רכב לשטח "מת" במראות הצד וכן מצלמה אחורית עם מבט "ציפור".

המנוע היחיד בהיצע של קרוסלנד X הוא ה-1.2 ל' טורבו בנזין 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ המשודך אל תיבת הילוכים אוטומטית 6-מהירויות מסורתית והנעה קדמית. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10.2 ש' וצריכת הדלק הממוצעת שלו היא 16.1 ק"מ לליטר על פי מדדי ה-WLTP (תנאי נהיגה מחוץ למעבדות הניסוי). באופל מספרים גם על כיול מחודש למערכות המתלים, שיפור בהיגוי ומייצבים המשפיעים לטובה על נוחות, יציבות והיזון חוזר.

המחירים יחלו ב-124 אלף שקל ועד 127 אלף שקל. מסגרת האחריות היא ל-4 שנים או 120 אלף קילומטרים (המוקדם ביניהם).