המערך המבצעי של חברת 'פוינטר' מסכם את רבעון א' ומצביע על מספר תופעות בעבירות רכוש. על פי נתונים שהצטברו במאגרי המידע של צוותי האיתור והסיכול, עולה כי מתחילת חודש ינואר חלה עליה דרמטית של 240% בניסיונות גניבת רכב ועם דגש מיוחד על רכבי SUV וג'יפונים; כ-35% מכל גניבות הרכב שנרשמו בין ינואר-מרץ 2021 היו מקטגוריית הקרוסאוברים והמשמעות היא עליה של 38% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. שאר החלוקה די מוכרת כאשר רבע מהגניבות הן של מכוניות פרטיות (סדאן וכדומה), רכבים מסחריים 15%, משאיות 12%, דו גלגלי (גם כן זינוק תלול בגניבות) מהווים 10% ואחרים כ-2%.
שעות הפעילות ה"ערניות" של הגנבים נותרו בין 5 בבוקר ל-22 בלילה, ולרוב מדובר בכנופיות מאורגנות היטב עם דרכי מילוט ורכבי הסעה."הגידול בגנבות מקביל "לפקק שהשתחרר" בחזרת המשק לשגרה לאחר היציאה מהסגרים. גנבי הרכב "חזרו לעבודה" לאחר תקופה ארוכה בה הסגרים ונוכחות משטרתית כבדה על הכבישים מנעו מהם מלפעול. חוליות הגנבים פושטים על אזורים מתואמים מראש עם חלוקת תפקידים הכוללים רכב הסעות, רכב סיור מקדים, מאתרי הרכבים שאותם רוצים לגנוב, הפורצים, הנהגים ועוד. המאפיין הבולט בתקופה זו הוא סימון סיגמנט ודגם ספציפי לגנבה והעברתו לשטחי הרשות לצורך פירוק או מכירה", כך אומר אילן גולדשטיין, מנכ"ל פוינטר מקבוצת PowerFleet.
האזור הרגיש ביותר לגניבות רכב הוא השרון, בו נרשמה עליה של אחוזים בודדים ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת (כ-35% מכלל הגניבות התרחשו בשטח זה). במקום השני אזור המרכז עם 24% ובאזור הדרום 16% - זינוק של כמעט 50% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. באזור השפלה 12% (ירידה קלה), ירושלים 8% ובאזור הצפון קיטון קל מ-7% ל-5%.
שיטות הגניבה הנפוצות לא נעשו אובר-יצרתיות, אבל בפוינטר מסבירים שהכנופיות מגיעות ל"מבצע" עם ציוד קצת יותר מתוחכם מבעבר ומערימים קשיים באיתור המכוניות בזמן אמת ובכך מונעים, בחלק מסוים מהמקרים לתפוס אותם על "חם"; נתונים חדשים מלמדים ש-70% מכלל גניבות הרכב מערבות שימוש במערבל סלולרי (או משבש תדרים ואיתור לוויני) שמטיל "ערפל" על הקליטה הסלולרית ברדיוס הקרוב לרכב. הגנבים מנצלים את חלון הזמנים היקר הזה כדי לפרוץ לרכב בין אם דרך מחשב המכונית או באמצעים אחרים ומסתלקים מהמקום. בפוינטר אומרים שעברו להשתמש ברשת איכון חכמה שעוקפת תדרים משובשים ומאפשרת להנעל על הרכב הנגנב ובכך ניתן לסכל את הפשיעה במהירות גבוהה יותר.
יתר שיטות הגניבה כוללות פריצה בצורה אלימה (החלפת מחשב המכונית), או גניבת המפתח בשיטת "דאבל". כאן כבר מציינים קשר ישיר בין לקיחת המפתח מתוך בית הלקוח לחניה צמודה. עוד שיטה היא שכפול מפתח בידי מורשה (כמו למשל השארת המפתחות וקוד מערכת המיגון אצל עובדים במתקני שטיפה). רק 3% מסך כל הגניבות ברבעון האחרון היו בשיטה של כניסה לרכב מונע והמלטות או שוד אלים (השתלטות על הנהג והמכונית).