חשיפה מלאה: קיה EV6 החשמלי מגיע לארץ

הקרוסאובר החשמלי של קיה מצויד בהנעה אחורית או כפולה, הספק מרבי של יותר מ-550 כ"ס וטווח נסיעה של 500 קילומטרים בין טעינות. בקרוב בישראל

ניר בן טובים

תגיות: קיה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

קיה שחררה אמש (שלישי) את הפרטים הטכניים העיקריים אודות ה-EV6, הקרוסאובר החשמלי שנחשף בצורה חלקית לפני שבועיים. עבור היצרן הדרום קוריאני, כנראה שאין מנוס מלצאת בהכרזות חגיגיות על רקע חשיפתו ולכן מותר לתאר את ה-EV6 כציון דרך בתולדות החברה, ומי שבאופן פורמלי מסמן את תחילת העידן החשמלי של המותג בתעשיית הרכב העולמית, בדיוק כפי שעושים בימים אלה מותגים רבים כולל השותפה יונדאי.

ואם כבר נגענו ביונדאי, נוכל לדווח שה-EV6 חולק 80% מהמכללים החשמליים שלו עם יונדאי איוניק-5 החדש, אולם כפי שניתן להתרשם מהתמונות הוא פחות רבוע ממנו ומאמץ מבנה עגלגל וזורם יותר בין קצוות הגלגלים. הפלטפורמה היא ה-E-GMP עליה קיה תבסס את כל ליין הרכבים החשמליים שלה, כאשר עד שנת 2030 מקווים כי נתח המכירות של דגמי ה-EV יגזול 40% מכלל המסירות.

בהשוואה לקרוסאובר קונבציונלי, למשל קיה סורנטו מדובר ברכב גדול בעל טביעת ברזלים משמעותית; אורכו 4.7 מ', הרוחב 1.88 מ', גובהו 1.55 מ' ובסיס הגלגלים שלו מתייצב על 2.9 מ' - כלומר ארוך מהראשון ב-9 סנטימטרים, כך שמבחינת פרופורציות הוא מתברג איפשהו במקביל ליגואר I pace. יש לו גם תא מטען רחב ועמוק עם 520 ל', לא כולל 52 ליטרים נוספים ופנויים בחזית (אין מנוע) לנשיאת חפצים קומפקטיים.

תא הנוסעים פחות דרמטי בעיצובו, וממקד את רוב הפקדים בשני צגי 12 אינץ' מחוברים מול הנהג אך צפוי להיות רחב ידיים ובטיחותי מאוד עם שלל מערכות אקטיביות. ברשימת התוספות גם מערכת שמע של מרידיאין עם 14 רמקולים, מושבים מהודרים, תצוגה עלית ועוד.

 

מנועים וטווח

קיה תשווק את ה-EV-6 במספר קונפיגורציות חשמליות הנחלקות בין טווחי נסיעה לעקומת כוח, הנעה אחורית או כפולה ובקרי טעינה שמקבלים מתח גבוה. הגרסאות הבסיסיות מתחילות ב-169 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות עם טווח נסיעה בסביבות ה-400 קילומטרים. מעליו סוללה מוגדלת מ-58 ל-77 קווטש עם 326 כ"ס, 62 קג"מ, טווח נסיעה של 510 קילומטרים והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות. הגרסה השרירית ביותר (והמסקרנת) היא ה-GT הדינמית; זו מחלצת 584 כ"ס ו-76 קג"מ על בסיס הנעה כפולה, ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות בלבד ועד מהירות מרבית של 260 קמ"ש.

ערכים אלה, רשמית, מדיחים את קיה סטינגר GT ממעמדה "כמכונית המהירה ביותר של קיה" עד כה. הקוריאנים גם לא מסתפקים רק במהירות אלא גם בכיול מובחן כדי לתת לנהג בטחון קרוב למגבלות - דפרנציאל מוגבל החלקה, בלמים מחוזקים ומערכת היגוי מחודדת קלות. היא אף כשירה לגרור יותר מ-1.5 טון וזאת בתנאי שהסוללה מלאה ב-35% לפחות. הטעינה של הסוללה יכולה להתבצע מכל עמדה, כולל כזו עם 350 קילוואט והמשמעות היא 4.5 דקות ל-100 קילומטרים או 18 דקות מ-10% ל-80%.

קיה תחל לייצר את ה-EV6 במפעל הוסאנג בדרום קוריאה עם מכירות ראשונות באירופה במהלך ספטמבר. מהיבואנית לישראל טלקאר נמסר כי הוא יגיע לארץ "עוד השנה". המחירים מעבר לים יחלו ב-40-42 אלף יורו, בעוד גרסת ה-GT, שתהיה זמינה רק ברבעון הראשון של 2022 מתייצבת על קו ה-60 אלף יורו.