סקודה מסכמת את 2020 וחושפת קצת מהאסטרטגיה שלה בטווח הנראה לעין. במסגרת דיווח נתוני היצרן השנתי, נמצא כי למרות שרשמה נסיגה של כ-20% במכירות רכב חדש בכל העולם עקב נגיף הקורונה, היא עדיין הצליחה למסור למעלה מ-1 מיליון יחידות זו השנה השביעית ברציפות. השוק הדומיננטי ביותר של סקודה הוא סין, אחריו גרמניה, רוסיה, צ'כיה והממלכה הבריטית. המכונית הנמכרת ביותר של המותג היא סקודה אוקטביה שאחראית לרבע מיליון עותקים ואחריה סקודה קארוק עם 137 אלף. בהמשך קודיאק עם 135 אלף וקאמיק עם 128 אלף.
המכונית החמישית ברשימה היא סקודה פביה, שעל אף שזו סוגרת את השנה השביעית של הדור השלישי הצליחה לצבור 105 אלף מכירות בשלהיי חייה. אז מה הלאה? עד כה, התוודענו רק לנתונים חלקיים אודות הדור הרביעי שצף מדי פעם בתמונות יצרן מוסוות, אבל כעת אנחנו רשאים לפרסם שתאריך ההשקה הרשמי שלה נקבע לחודש מאי הקרוב אחרי אי אילו דחיות חוזרות ונשנות.
מנכ"ל המותג תומאס שייפר מציג בשקיפות כמעט מלאה מה מתכננת סקודה לגבי פביה בשנתיים הקרובות ומה יבוא לפניה (וגם קצת אחריה): "ראשית כל, אנחנו מפתחים את הדורות הבאים של הסופרב ו-פולקסווגן פאסאט (שכאמור הועתקה למפעל הצ'כי אחרי ביטול הקמת מטה VW בטורקיה). נתחיל בייצור של שתיהן במהלך שנת 2023 ובה בעת, ננצל זאת להגדיל את מכסת ייצור רכבי ה-SUV שלנו וכן נשיק את פביה קומבי" (מרכב הסטיישן של הסופר מיני).
כמו סיאט איביזה ו-אאודי A1 תורכב פביה 2021 על פלטפורמה (A0) מודולארית, והיא תהיה גדולה באופן ניכר מקודמתה; אורכה יהיה כ-4.1 מ' ובסיס הגלגלים צמח ב-9 ס"מ ל-2.57 מ' בקירוב. היא גם תהיה רחבה יותר עם כ-1.79 מ' וכל השינויים המבניים יתורגמו למרחב פנים משופר ותא מטען שמגרד 400 ל'. מערך הפנים יאמץ הופעה עדכנית עם צג ראשי 6.8 אינץ' בגרסאות כניסה ועד 9.2 אינץ' לדגמים הבכירים וכן לוח מחוונים דיגיטלי מלא. מבחינת מנועים נראה שהיא צפויה להמשיך עם גרסאות ה-1.0 ל' טורבו וה-1.5 ל' טורבו עם תיבות DSG.
השלב הבא בתכנית של סקודה מרוכז תחת הססמא NEXT LEVEL, וכפי שנגזר מכך הוא טומן בחובו כמה בשורות מעניינות להווה וגם לעתיד. הראשונה שבהן היא הוספת גרסה מוזלת לכל אחד מהדגמים הקיימים, כלומר הסרה של רכיבים מסוימים מהחבילות תמורת עלות נמוכה יותר לצרכן, אך במינימום פשרות חיוניות כמו למשל בבטיחות הנוסעים או בשימושיות. שייפר מסביר כי הוא מקווה להגיע לקהלים רחבים יותר בצורה כזו וכי המטרה היא להפיץ את סקודה בשווקים מרוחקים כמו אינדונזיה, סינגפור ועוד.
לגבי סקודה EV, נראה כי השקת אנייק החשמלי הוכתרה בינתיים כהצלחה. ה-SUV עלה לרצפת הייצור בחודש נובמבר האחרון ועד כה זוכה לביקוש גבוה יחסית עם כ-20 אלף הזמנות. מצד אחר, קבוצה A (מיני) היא עדיין בגדר סימן שאלה. בינתיים משווקת בסגמנט את סיטיגו החשמלית אולם לפי דבריו, נראה שהפוקוס יעבור לקבוצת הסופר-מיני עם מחירים אטרקטיביים. "אנחנו מעוניינים להשתתף במיזמים של פולקסווגן ולייצר רכבי סופר מיני חשמליים בתקרת לואו-קוסט. יש לנו כוח בקטגוריה הזו וחשוב שנדע לנצל זאת, כפי שאנחנו עושים עם דגמי הבנזין והדיזל. במסגרת זו, התחלנו לפתח רכב חשמלי קטן יותר, נגיש מסקודה אנייק ואף הוא דמוי SUV, דומה יותר במהות שלו לפולקסווגן ID.3" (ה"גולף החשמלית").