הצצה ראשונה לקרוסאובר החשמלי אאודי Q4 אי-טרון

אאודי ממשיכה במתקפה החשמלית ומציגה דגם קדם-ייצור סופי של Q4 החשמלי, עם טווח נסיעה של עד 450 קילומטרים

ניר בן טובים

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אאודי מתחילה לצמצם את המרווחים שנותרו בין שורותיה, עם דגש מיוחד על כלי רכב חשמליים והיבירידיים. היא פועלת בצורה כמעט מקוטבת, כאשר לאחרונה הציגה בצד אחד את ה-E-טרון GT החזקה והמאוד יקרה וכעת היא מגיבה מהצד השני, עם מה שמסתמן כאחד מכלי הרכב החשמליים הנגישים שלה, ה-Q4 אי-טרון שימכר בגרמניה תמורת 40 אלף יורו (סביבות 160 אלף שקל לפני מיסים).

ה-Q4, כאן בלבוש מסווה לגמרי (אבל משקף היטב את העיצוב הסופי שלו) מגיע שנתיים אחרי גרסת הקונספט.  הוא מסווג באופן לא רשמי כמעין אאודי A3 חשמלי על עקבים, כלומר קומפקטי במידותיו אבל בה בעת תכליתי ושימושי ולא מכוון לקצה העליון של סגמנט ה-SUV. הוא נשען על רצפת MEB וחולק לא מעט מכללים וחלקים עם פולקסווגן ID4 וכן עם סקודה אנייק. גם הפרופורציות שלו דומות עם אורך של 4.60 מ', רוחב של 1.86 מ' וגובה של 1.61 מ'.  זה אומר, כפי שגם נגזר משמו שהוא מתברג קצת מתחת ל-Q5.

אודי מתארים בהרחבה את פתרונות האחסון שלו בקבינה, תחת פילוסופיית Less is more, מתוך הבנה שהצרכים של רוכשי רכב חשמלי "מוזל" שונים מאלו שמאיצים מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2 וחצי שניות. מתוך דפי הנתונים שלו עולה כי נפח תא המטען למשל הוא מהגדולים בקבוצה עם 520 ל' במצב רגיל ועד 1,490 ל' בקיפול מלא. מבנה הקונסולה גם מאותת על דפוסי המחשבה שלהם עם עיצוב ישר וחף מקימורים, שטוח עם חללי אחסון פזורים באופן חכם, משטח טעינה לסלולרי ועוד. בסך הכול - 25 ליטרים נוספים לשימוש הנהג והנוסעים. באבזור התקני צג 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ', תצוגה עלית עם מציאות רובדה (לראשונה בקבוצת המחיר הזו), מושבים חשמליים ומערכות בטיחות מתקדמות.     

 

את ערכי הביצועים אאודי שומרים לעצמם, אבל בהתחשב בטכנולוגיות האחרונות שהופצו לסדרות ה-E טרון, כנראה שמדובר על הספקים שינועו בין 200 ל-400 כוחות סוס וטווח נסיעה חשמלי של 450 קילומטרים עד התרוקנות הסוללה. הגרסאות החזקות יותר תגענה עם הנעה כפולה ומתלים אדפטיביים. 

בשורה התחתונה זוהי בשורה חשובה מצד אאודי, שלראשונה נעזרת בפלטפורמה של פולקסווגן עבור רכב חשמלי שפותח בפני לקוחות חדשים וקצת פחות אמידים את האפשרות להתנסות בטכנולוגיות ה-E טרון ובמחיר לא דמיוני.  גרסת הייצור צפויה לעלות לכבישים במהלך המחצית השניה של 2021. מוקדם כמובן לדעת מתי נראה את הרכב הזה בישראל.