מרצדס חשפה אמש (שלישי) את הדור החמישי של מכונית הספורט-סדאן C קלאס, במה שמסתמן כאחת מנקודות המפנה הטכנולוגיות בכל תולדותיה, מאז הוצגה ב-1982. במרצדס מציינים במעמד זה כי צברה למעלה מ-10.5 מיליון מכירות ב-40 השנים שחלפו וחרף הביקושים לרכבי SUV, היא עדיין שומרת על פופולריות גדולה באירופה, ארה"ב וכן בסין, שבשנת 2016 הפך לשוק הרווחי ביותר עבור הסדרה הזו נוכח הרעב הבלתי נשלט שלו לרכבי 4-דלתות קונבציונליים.
בכירי מרצדס מתארים את ה-C קלאס כהמשך לוגי של השושלת עם התאמה טכנולוגית לעידן החשמלי, בין היתר על ידי התקנה של מערכת פלאג-אין הייבריד חדישה בעלת טווח נסיעה מוגדל על סוללה חדשה ושטוחה יותר, חייישני בטיחות משופרים וכן דור שני של מערכת ה-MBUX המתקדמת ביותר, כפי שהיא הוצגה על סיפונה של ספינת הדגל מרצדס S קלאס, אם כי תוך שינוי אסתטי מחויב לשיטתם: הטייה של המסכים לכוון הנהג כדי לחדד את החוויה הדינמית.
כמו תמיד, הכול מתחיל בעיצוב החיצוני וה-C קלאס לא פוזלת הרחק ממקורות ההשראה המשפחתיים שלה. היא מאמצת גישה דומה לקודמותיה וסביר שתאסוף הגדרות קלאסיות כמו "בייבי E קלאס". במרצדס אומרים ש"תכננו את ה-C קלאס בגישת ה-"טוהר החושני" עם פרופורציות ספורטיביות, משטחים חלקים, מכסה מנוע ארוך שיוצר צללית הרמונית מקצה אחד לשני, גריל מעודכן וגדול, סרחים קצרים וקו מותניים מובלט. האנשים שחתומים על העיצוב שלה אומרים שהיא "נראית בתנועה גם בעמידה".
מבחינת מרחב, חל שיפור כמעט בכל הפרמטרים הפנימיים; מרחק המרפקים הוגדל ב-2.2 ס"מ מלפנים ו-1.5 ס"מ מאחור, מרווח הראשים מהתקרה בשורה השניה צמח ב-1.3 ס"מ, ועבור גבוהים מהממוצע הגדילו מרצדס את שטח הרגליים בין שורה שתיים לשורה אחת ב-3.5 ס"מ. מבט מעמיק יותר מגלה כי היא ארוכה יותר מקודמתה ב-6.6 ס"מ, רחבה ממנה ב-1 ס"מ, בסיס הגלגלים גדל ב-2.5 ס"מ והגובה קטן ב-9 ס"מ. תא המטען נותר זהה עם כ-455 ל'.
חלל הפנים, כפי שצוין, גם הוא מעין העתק מוקטן של ה-S קלאס ובאותה גישה "הוליסטית" שמאפשרת לבחור בין מגוון סממנים לפי בחירת הנהג. הטכנולוגיה השולטת פה היא צגי LCD מרחפים ענקיים ברזולציה גבוהה מאוד עם בחירת גדלים שנעה בין 10.25 אינץ' ל-12.3 אינץ', כשמאחורי כל המופע הפירטוכני הזה פועלת בקרת ה-MBUX הקולית דרכה ניתן לבצע שורה של פקודות - פשוטות או מורכבות יותר. רשימת התוספות, הסטנדרטיות או האופציונליות ארוכה מאוד, ורק נציין ריפודי נאפה במושבים או בדיפונים, עיטורי עץ, מושבים מקוררים ומחוממים, תצוגה עלית עם הקרנה רב-שכבתית, בקרת אקלים דו-אזורית, מערכת תאורת LED משוכללת ואפילו שליטה מרחוק על מערכות מגורים דרך ה-MBUX (אם כי גישה זו כפופה לתקשורת עם יצרני אלקטרוניקה התומכים בה).
מנועים
הרכב המנועים של ה-C קלאס עמוק ומגוון, עם בנזין, דיזל ופלאג-אין חדש, כולם 4 צילינדרים. יחידות הבנזין כוללות את ה-C180, ה-C200 עם הנעה אחורית או כפולה (שניהם בנפח 1.5 ל'), ה-C300 וכן ה-C300 הנעה כפולה (נפח 2000 סמ"ק). ההספקים מתחילים ב-170 כ"ס, עבור ל-204 כ"ס, ועד 258 כ"ס, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית בגרסה החזקה. בדגמי הדיזל שתי גרסאות על המדף, ה-c220 וה-c300, עם תפוקה של 200 ו-265 כ"ס בהתאמה, כאשר האחרון מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות. כל המנועים מחוברים אל תיבת 9-מהירויות אוטומטית, מתנע-גנרטור ומצבר 48 וולט עבור צריכת אנרגיה מנוהלת, כלומר מוגדרים "היברידי-מתון". אופציה נוספת בצד הדינמי היא מערכת היגוי-אחורי שבפועלת בכוון מנוגד לגלגלים הקדמיים במהירות של עד 60 קמ"ש, ובכך מקטינה את רדיוס ההיגוי ב-43 ס"מ ומצמצמת את סיבובי גלגל ההגה מ-2.35 ל-.2.31.
גולת הכותרת של ה-C קלאס היא מנוע ה-פלאג-אין הייבריד, אם כי הפרטים המלאים אודותיו נחשפו רק בצורה חלקית, וזאת משום שיצורף למשפחה בפעימה השניה. התשתית של היחידה היא מנוע ה-2.0 ל' מסדרת ה-M254, והיא זמינה בדיזל או בנזין. מנוע הבערה יספק בסביבות 200 כ"ס מינימום, המנוע החשמלי יוסיף עוד כ-125 כ"ס ו-44 קג"מ והסוללה עם קיבולת של 24 קווטש. אפשר להקיש מכך שההספק המרבי, המשוקלל ינוע איפשהו בגזרת ה-315 כ"ס ועד 57 קג"מ, אבל הפרט החשוב ביותר הוא שהסוללה תספיק עבור מרחק נסיעה של 100 קילומטרים עד התרוקנות, שזה בערך כפול מרוב דגמי הפלאג-אין הקיימים כיום. הטעינה תהיה מהירה בתשתית חיצונית - 30 דקות בלבד וכל דגמי הפלאג-אין יצוידו במתלי אוויר אדפטיביים. המהירות על הנעה חשמלית מוגבלת ל-140 קמ"ש.
מרצדס מייצרת את ה-C קלאס ב-3 נקודות אסטרטגיות בעולם: סין (בייג'ין), דרום אפריקה ועבור אירופה וישראל במפעל הגרמני ב-ברמן. מהיבואנית כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי היא תגיע לארץ בחודש יולי של השנה הנוכחית.