חשיפה עולמית: ניסאן קשקאי 2022

הקרוסאובר שחתום על טרפת ה-SUV המשפחתי יוצא לדרך עם הרבה שדרוגים באמתחתו. מה בתפריט ומתי בישראל

ניר בן טובים

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לא בכל יום נחשף רכב שסחף אחריו תעשייה שלמה ושינה את דפוסי הצריכה של הנהג המשפחתי. ניסאן השיקה הבוקר (חמישי) באירופה את הדור השלישי של הקשקאי, כמעט 14 שנים אחרי שהוצג בפעם הראשונה לעולם וב-2021 ינסה להדוף תחרות מצד למעלה מ-20 קרוסאוברים כאלה ואחרים. הדור העדכני, שלא במפתיע, משפר את כל מה שנדרש ממנו ובניסאן מאמינים שהוא מציב "רף חדש" בקבוצה, לפחות בקונסטלציה הקרובה אליו.  

הכול אכן חדש לגמרי בניסאן קשקאי, החל ברמת התרכובות ועד מערכות הבידור ואמצעי הבטיחות, הנדסת האנוש ורשימת התוספות שמנסה להגביר את האטרקטיביות שלו עם רכיבים "יוקרתיים" יותר מול דגמים המציעים חוויה מהודרת ממנו. זו כוללת כעת אופציות רבות בתשלום כמו מושבי אלקנטרה, עיסוי לנהג והנוסע ועוד, אליהן נגיע בהמשך.

הוא מבוסס על רצפת CMF-C המודולארית עם הקשחה מבנית ב-41% ושימוש בחומרי אלומיניום בחלקים מסוימים שהפחיתו ממשקלו קרוב ל-60 ק"ג. בניסאן מספרים שבעקבות משובים מלקוחות נאמנים הגיעו להחלטה לשמר את הפרופורציות שלו ולא להגזים בסרחים או באמצעים ויזואלים מוחצנים יתר על המידה, ולכן התוצאה הסופית של העיצוב יחסית מעודנת ומיישרת קו עם ג'וק החדש וניסאן אקסטרייל הבא, כאשר השוני המהותי הוא בתאורת ה-LED מטריקס הקדמית וחתימת הכרום שעוטפת את השבכה.

הקשקאי החדש גדל בכל הערכים שלו בהתאם לצרכים של המשפחה המתרחבת, עם אורך שצמח בכמעט 3.58 ס"מ ל-4.43 מ', רוחבו גדל ב-5 ס"מ, הגובה צמח בסנטימטר ל-1.63 מ' ובסיס הגלגלים בכמעט 2 סנטימטרים ל-2.67 מ'. מרווח הרגליים האחורי שופר, גם זה של הראשים ומאחורי השורה השנייה תפח תא המטען ב-74 ל', מה שמעמיד לרשות הנהג והנוסעים מעל 500 ל' ללא קיפול. 

 

מנועים

לא תהיה בינתיים גרסה חשמלית של הקשקאי, את זה הם משאירים כנראה לניסאן Aryia, ובמקום זאת ניסאן משלימים עם ארגוני איכות הסביבה דרך מערכות היברידיות "מתונות" (מיילד הייבריד) להפחתה בצריכת הדלק ופליטת המזהמים, לצד מנועים מסורתיים ועוד גרסה מעניינת. לעת זו, הקשקאי החזק ביותר במשפחה והטכנולוגי שבהם, יצויד במנוע  בנפח 1.5 ל' טורבו בנזין המפיק 187 כ"ס בטכנולגיית E-פאוור עם שליטה אופטימלית על הביצועים בזכות שילוב בין מנוע חשמלי המופקד על הנעת הגלגלים הקדמיים, סוללת 2 קווטש ומערכת העברת הילוכים ממוחשבת שפועלת בהתאם ללחץ שמופעל על המצערת. ברירת המחדל של המכונית היא לזנק עם כוח חשמלי למרחק מקסימלי של 1-2 קילומטרים, אך היתרון המשמעותי הוא זמינות כוח מיידית כמו ברכב חשמלי.

מנועי דיזל הוסרו לחלוטין אם שאלתם, ובמקום זאת הוצב בחזית מנוע ה-1.3 ל' טורבו "מיילד-הייבריד" עם 138 או 156 כ"ס ואופציה להנעה כפולה בדגמים יקרים. צריכת הדלק של המנועים על פי היצרן תנוע בסביבות ה-20 ק"מ לליטר. הכוח למרבה הצער עדיין מתורגם למטה דרך תיבת הילוכים רציפה, אם כי זו שודרגה בטכנולוגיית "צעדים" המדמה העברת הילוכים של גיר פלנטרי כאשר לוחצים על דוושת ההאצה לחצי עומק, כך שהתגובות תהיינה חלקות יותר ופחות עצלות.

בפנים, יהיה לכם קשה להתבלבל בין הדור הנכנס ליוצא. במונחים של ניסאן מדובר בלא פחות מאבולוציה חסרת פשרות ביחס למה שהורגלנו עד כה. ניסאן עושים מאמץ כביר לחקות דגמים "אירופיים" ומכניסים לשימוש צגים דיגיטליים משוכללים במידה ניכרת, עם 12.2 אינץ' בלוח המחוונים ו-9 אינץ' למוניטור הראשי. אלמנטים רבים גם שודרגו בצורתם כמו ידית ההילוכים, התעלה הראשית, המתגים וגלגל ההגה. הציוד התקני כולל כעת גם נקודת WI FI, טעינה אלחוטית לנייד, שקעי USB מסוג A ו-C מלפנים ומאחור, מערכת שמע של BOSE, פתיחה ונעילה של דלת תא המטען בצורה חשמלית וכל מערכות הבטיחות הקיימות. אופציה נוספת היא תצוגה עלית בגודל 10.8 אינץ' וכן אפליקציה המחוברת למחשב המכונית ומאפשרת להדליק את התאורה ולהפעיל את הצופר, בין היתר. תהיינה 16 קומבינציות גוונים, כולל 5 דו-גווניים לתקרה וגוף המרכב.

 אירופה תחל לשווק אותו רשמית בקיץ, עם מחירים שינועו בסביבות ה-35 אלף יורו וצפונה. מהיבואנית לישראל קרסו מוטורס נמסר כי הקשקאי החדש יגיע לארץ בחציון השני של השנה הנוכחית. דגם ה-E פאוור יגיע רק בתחילת 2022.