ג'יפון בניחוח ספורטיבי: פורד פומה בישראל

אחרי המתנה ממושכת מגיע אלינו פורד פומה החדש, קרוסאובר שמבטיח יכולת דינמית מהודקת בחבילה ספורטיבית

ניר בן טובים

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

כמעט שנתיים אחרי שהוכרז בתערוכת פרנקפורט 2019 (עליה השלום), נחת השבוע בישראל פורד פומה. לחובבי הנהיגה משלהי שנות ה-90 השם הזה אולי מצלצל מוכר, אבל הקשר בין הקרוסאובר שלפניכם לבין מכונית הספורט-קומפקט החצופה בעידן טרום-טרללת הג'יפונים, מסתכם באותיות המתנוססות על גוף המרכב; ב-2017 פורד החליטה להמציא את הפומה מחדש בהתאם לביקושים לרכבי SUV וכנגד הנסיגה הדרמטית במכירות רכבי קופה, ולכן נטשו את היסודות לטובת קרוסאובר מסגמנט B שיקרא תגר על יונדאי קונה, פולקסווגן טי-קרוס, רנו קפצ'ר, פיג'ו 2008 וכל הקהילה התוססת שהציפה את הכבישים. 

הפומה 2021 מבוסס על פלטפורמה גלובלית, משותפת בין היתר לפיאסטה והעיצוב ברובו חולק דמיון לקוגה הבא (שיגיע אף הוא לישראל במהלך 2021) עם קווים עגלגלים ויציבה ספורטיבית. ואולם, לעומת הפיאסטה הוא מציע מידות שימושיות יותר עם אורך של 4.1 מ', בסיס גלגלים של 2.58 מ' (10 ס"מ נוספים על פני הסופר מיני הבריטית), רוחבו 1.8 מ' וגובה התקרה 1.53 מ'. סידור ההושבה הוא קונבציונלי עם שתי שורות וחמישה מושבים, כאשר מאחורי השורה השניה נפח תא המטען הוא 410 ל' ועד יותר מ-1,200 ל' בקיפול. 

בתא הנוסעים של הפומה תמצאו מבנה מודרני, תכליתי יחסית בעיצובו שבמפלסו העליון מתנוסס צג ראשי מרחף בגודל 8 אינץ' עם מערכת הפעלה פורד-סינק3 מעודכנת, לה קישוריות לאפל ואנדרויד. פומה תשווק בארץ ב-3 רמות גימור מובחנות: טיטניום, ST-line ו-St line x מורחבת. בציוד התקני בלוטות' מקורי, מערכת שמע ששה רמקולים, ריפודי עור שחור משולב בד, חיישני תאורה, פנסי LED ועוד. הדגם הבכיר מוסיף מערכת שמע משופרת עם 10 רמקולים של באנג-אנד-אולפסון, גג-שמש פנורמי, לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12 אינץ' (גם בגרסת ה-ST line הרגילה), בקרת אקלים דיגיטלית, משטח טעינה לסלולרי, חיישני גשם וקישוטים מבחוץ ומבפנים. כל הדגמים מצוידים קרוב ל-10 מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות מהיצרן.

 

מנוע

על העוצמה בפומה, מופקדת יחידת כוח שלוש בוכנות בנפח 1.0 ל' טורבו אקובוסט שנמצאת בשירות החברה ובדגמים מגוונים מאז שנת 2012. זו מפיקה 125 כ"ס ו-17.3 קג"מ הזמינים מטווח של 1,400 סל"ד, משודכת אל תיבת הילוכים דו-מצמדית (מקוררת שמן) עם שבע מהירויות בחיבור אל הנעה קדמית. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא תסיים ב-10.2 שניות והמהירות המרבית היא 182 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן עומדת על כ-13.5 ק"מ לליטר בנזין. בדגמי ה-ST line התווספה גם מערכת מתלים אדפטיבית עם 5 מצבי כיול, שלושה עבור נהיגה בכביש ושניים עבור נהיגת שבילים (מרווח הגחון הוא 16.3 ס"מ בלבד, שימו לב).

מהיבואנית לישראל דלק מוטורס, נמסר כי הפומה מייצג את הסנונית הראשונה של ה-SUVים החדשים והמחודשים של המותג שיגיעו לארץ במהלך השנה הקרובה.

המחירים לפומה בישראל:

דגם טיטניום - 128 אלף שקל

דגם ST-line ב-134 אלף שקלים

דגם ST-line x ב-145 אלף שקלים.