שוק הרכב הישראלי פותח את שנת 2021 בדהירה. על פי נתוני דוח איגוד יבואני הרכב המתפרסם היום (רביעי), דווח כי בחודש ינואר החולף עלו לכבישים 48,242 מכוניות חדשות - שיא של כל הזמנים לחודש הראשון של השנה הלועזית. בשנה הקודמת נמסרו בחודש זה 41 אלף יחידות ובשנה שלפני כן קרוב ל-39 אלף. השיא הקודם נרשם בינואר 2017, אז עלו לכבישים מעל 45 אלף מכוניות.
בצמרת הדירוג משובצת חברת יונדאי, שעל פי המספרים המדווחים מכלמוביל שברה את השיאים של עצמה; היבואנית מסרה 7,354 יחידות, כולל 2,100 של איוניק ו-800 מדגם הסונטה, וזאת בהשוואה ל-6,724 יחידות בשנה הקודמת (גידול של 10%). במקום השני טויוטה עם 6,010 יחידות (עליה של 15%) ובמקום השלישי קיה עם 5010 יחידות (שומרת על מקומה כמובילת סגמנט הג'יפונים בישראל). במקום הרביעי מאזדה עם 3,317 יחידות וגידול חד של 55% ואת החמישיה הראשונה נועלת סקודה, מותג הרכב האירופי המוביל בארץ עם 3,256 מכוניות (ירידה קלה ביחס לתקופה הזהה בשנה הקודמת הנאמדת ב-6%).
בקבוצת היוקרה מסתמן קרב צמוד בין שלוש הגרמניות. במקום הראשון לעת עתה מותג ב.מ.וו שמסר 1,005 יחידות - גידול דרמטי של 93%, לעומת אאודי שמזנבת בה עם 976 יחידות ומדווחת על קיטון בשיעור של 4%. גם מרצדס קרובה מאוד לפסגה עם קצת יותר מ-873 יחידות (כ-60 מהן בשוק המוניות). בדרג הביניים של מותגי הפרמיום וולוו עם 509 יחידות (עליה של 34%) ואחריה ג'יפ עם 404 מכוניות - צמיחה של 137%. לקסוס פותחים את השנה עם 262 מכוניות חדשות (עליה של 33%). קאדילק סוגרת את ינואר עם 144 מכוניות חדשות - זינוק של 129%. גם אלפא רומיאו רשמו פתיחה חזקה אף הם עם 116 יחידות לעומת 16 בלבד אשתקד, עליה של 590%.
במבט כולל, עולה כי מרבית המותגים רשמו גידול בשיעור משתנה, ויש גם מי שעשו כך באופן קיצוני כמו למשל אופל שקפצה ב-665%. בצד השני, ישנו מספר מצומצם של מותגים, כמו למשל אינפיניטי שמסרו רק 11 מכוניות לעומת 52 בשנה שלפני כן, וגם הונדה ירדה מ-500 בינואר של אשתקד ל-373 בחודש זה. בין העליות הבולטות סובארו גדלו מ-653 בשנה היוצאת ל-1,384 בינואר הנוכחי. התחזית לרבעון הראשון מעורפלת נוכח הקורונה והשיתוק הכלכלי שרובץ על המשק, אולם בענף הרכב סוברים כי המספרים יתחזקו אחרי פברואר-מרץ והלאה, כאשר המסחר יתחיל לאט לאט לחזור לפעילות שגרתית יותר.