הארדקור: ב.מ.וו משחררים את ה-M5 CS

לראשונה בהסטוריה של מכונית הסאלון התווספה לה גרסת המסלול המושחזת ביותר, שבאופן לא מקרי היא גם העוצמתית בכל תולדותיה

ניר בן טובים

תגיות: ב מ וו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לראשונה בהסטוריה, מכונית הסאלון של ב.מ.וו, סדרה 5, נעטפת במהדורת CS, ראשי תיבות ל-Competition sport. תמורת חבילת הביצועים המושחזת הזו, שעד היום הייתה זמינה בסדרה 3, לאחר מכן ב-2 וגם ב-4 תגבה החברה הגרמנית תוספת של 50 אלף יורו, מה שיעמיד את מחירה במינכן על סביבות ה-182 אלף יורו כבדים. מהיכן נובעת הפרמיה? ובכן, אם נסתכל על הספק המנוע המרבי - שעלה בסך הכול בעוד 10 כ"ס בהשוואה ל-M5 קומפטישן הרגילה ומסתכמים ב-635 כ"ס ו-76 קג"מ, יש אולי מקום להרים גבה. אבל עבור חסידי סדרות M מדובר בהרבה יותר מעוד כמה סוסים צנועים בארווה. 

חבילות ה-CS, אולי בניגוד לסדנאות חיצוניות שמתלבשות על ה-M5 ומגבירות את התפוקה בלי הבחנה (ולעתים גם בלי שום טעם וריח), נועדה בראש ובראשונה להפוך אותה להרבה יותר מסורה לנהג תחת עומסים קיצוניים על המסלול או בכביש. מנוע ה-V8 בי-טורבו 4.4 ל' מספק לה האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות בלבד (0.3 ש' על פני ה-M5), ל-200 קמ"ש ב-10.4 ש' ועד 309 קמ"ש מרביים. ערכים מרשימים, אבל המהירות הסופית והזמנים על שעון העצר אינם גולת הכותרת כאן.

ב.מ.וו מטפלת ב-M5 באותו האופן שבו טיפלה ב-M3 CS המיתולוגית, אבל עם קצת יותר טכנולוגיה ומורכבות כדי לתת לנהג תחושת שליטה מהודקת מאוד. היא משילה ממנה קרוב ל-70 ק"ג על ידי שימוש בקרבון ביד נדיבה במכסה המנוע, הספליטר הקדמי, הדפיוזר, כיסויי מראות הצד ועוד כמה רצועות סיבי פחמן שהחליפו חומרים רגילים בתא הנוסעים. לכך היא הוסיפה גם בלמים מחוזקים קרמיים, מערכת מתלים קשיחה יותר, היגוי משופר וצמיגי פירלי פי-זירו קורסה על חישוקי 20 אינץ'. הכוח עובר לכל הגלגלים עם וויסות כוח בין הסרנים, כולל הסטת כל הסוסים רק לכוון הסרן האחורי לפי דרישה.

למה צריך את זה? מעבר ליוקרה שכרוכה בהצעה כזו, על אף שב.מ.וו לא נקבה בתיאורים אודות מהדורה מוגבלת או מכסה מסוימת, מסתבר שהלקוחות של המותג הגרמני דרשו מהאנשים שעומדים מאחורי גרסאות ה-M5 החזקות לכייל אותה מחדש בעיקר עבור ימי המסלול. משובים שהתקבלו במטה הראשי מספרים על אכזבה מסוימת של נהגים שעטו על מסלול הנורדשלייפה והתקשו לייצר זמנים עקביים או טובים יותר מגרסאות 4-דלתות מקבילות מטעם המתחרים. האם זה הצליח? מסתמן שהתשובה תהיה חיובית. בוחני נהיגה מנוסים של ירחון 'ספורט-אוטו' הגרמני השיגו זמן של 1.53.6 ד' בהוקנהיים עם רכב הדגמה של ה-M5CS, כלומר קיזזו כמעט שניה שלמה מהנתון של ה-M5 קומפטישן.

גרסאות ה-CS נחשבות לפסגה המוטורית של ב.מ.וו, ואפשר רק לדמיין כמה היא עשויה לעלות בארץ אם מישהו יצביע לכוונה ויבקש להזמין אותה לחופינו. כך או כך זו תהיה תאווה לכל החושים.