מתח גבוה: הצצה ראשונה ל-ב.מ.וו i4

האנשים שהביאו לנו את מכונית הספורט-סדאן הדינמית מכינים את הקרקע לפרשנות החשמלית שלה. על הכוונת - טסלה

ניר בן טובים

תגיות: ב מ וו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אם חששנו שהמהפכה החשמלית תקריב את חווית הנהיגה הספורטיבית ותשאיר אותנו מכונסים בסוללות כבדות ונטולות חדווה או דמיון, ב.מ.וו מנסים לצייר לנו תמונה הרבה יותר אופטימית לקראת העשור החדש שהתחיל במתקפת מכוניות EV מכל המותגים. החברה הגרמנית שחררה בימים האחרונים שורה של תמונות וקומץ פרטים טכניים אודות ה-BMW I4 החדשה במרכב גראן קופה, עליה ידענו עוד בשנת 2019 כאשר הוצג רכב האב-טיפוס עליו היא מבוססת, ה-קונספט I4, פשוטו כמשמעו (ועוד לפני כן ב-2017 עם דגם "חזון" במסגרת תערוכת פרנקפורט).  

ה-i4 היא המקבילה החשמלית של סדרה 4, בדיוק כשם שה-ix3 הוא המקביל החשמלי של ה-X3. אותו גוף ארוך, מחוטב ושרירי פחות או יותר, רק במקום מנועי קונבציונלי, הנעה חשמלית טהורה עם ערימות קג"מ מאפס סל"ד. אלה רק סנוניות ראשונות לנבחרת של דגמים חשמליים שב.מ.וו תייצר בשנים הקרובות כאשר גולת הכותרת תהיה, בסופו של דבר הגרסה החשמלית של ספינת הדגל, ה-i7 שתנסה לקרוא תגר על מרצדס EQS הבכירה. 

אז מה אנחנו יודעים על ה-i4? ב.מ.וו לא נדיבים במיוחד בעניינים הטכניים שלה, אבל בכלי התקשורת בגרמניה טוענים שהם "מחויבים מאוד לפורמה", כלומר ביצועים יהיו בראש סדר העדיפויות. ההספק המרבי צפוי להיות איפשהו בגזרת ה-530 כ"ס עם האצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות ועד מהירות מרבית של 250 קמ"ש. ההנעה, תהיה כמובן אחורית. טווח הנסיעה יעמוד על כ-560-600 קילומטרים. טעינת הסוללה תארך 35 דקות בתשתית מהירה, או שש דקות בלבד לטווח של 100 קילומטרים.

 

ביצועים בקו ישר יתנו מענה הולם למכוניות סדאן מהירות כמו טסלה מודל 3, אבל ב.מ.וו רוצים שאנחנו נתמוגג מהיכולות שלה בפיתולים, ומכאן גם הנימוק מבחינתם להפיץ תמונות דינמיות בזוויות מחמיאות, תחת הסוואה כמובן ועל מסלול הניסוי במינכן. מבחינת מכללים היא תעלה לכביש עם בסיס גלגלים מורחב יותר מזה של סדרה 4, מערכת מתלים אדפטיבית ובשל מיקום הסוללות במרכז הרכב, הנהג יחווה שליטה מהודקת יותר בהעברות המשקל כך הם מבטיחים. 

ב.מ.וו תשחרר את המכונית לקראת סוף השנה או בתחילת 2022, אחרי חשיפת 4 גראן קופה עם מנועי בערה ומנועים היברידיים. המחירים שלה צפויים לעמוד על בין 50 ל-63 אלף יורו בגרמניה (לא כולל הטבות מס לרכב ירוק בשווי 8,000 יורו לערך בארץ המוצא). מהיבואנית לישראל דלק מוטורס נמסר כי המכונית תגיע לארץ במחצית הראשונה של שנת 2022.