האם חברת הרכב הדרום קוריאנית סאנגיונג תפשוט רגל? כלי התקשורת עסוקים בשבועיים האחרונים בגורלו של המותג לאחר שהצהיר על חדלות פרעון וכניסה לתהליך שיקומי הנקרא בכלכלה הקוריאנית ARS, ראשי תיבות ל-Autonomous Restructuring Support. על פי החוקים הנהוגים בדרום קוריאה, אפיק זה מאפשר להם להמשיך לייצר מכוניות ולמכור אותן ללא הפרעה, אולם בתנאי שיצליח לייצר רשת כלכלית יציבה בתוך שלושה חודשים, כאשר לאחר מכן יוכר על ידי רשויות המס כפושט רגל. נכון להיום, אין לכך שום השפעה על הפעילות של המותג בישראל.
סאנגיונג כבר ידעו לא מעט משברים בעברם רווי הטלטלות מאז הוקמו לפני 54 שנים, כולל התפרעויות של עובדים שהתבצרו במפעלי המותג עקב תנאי העסקה נחותים ופיטורים בתחילת העשור הקודם. מאז שנות ה-90 החליפו מספר תחנות, כולל שבע שנות בעלות תחת הנהגת דהייו הכושלת בין 1997-2004 ולאחר מכן נרכשו על ידי SAIC, שכאמור מכרה אותה תמורת רבע פרוטה למהינדרה רק כדי לגלגל אותם הלאה. כיום, עדיין שייך מותג סאנגיונג לקבוצת מהינדרה שמחזיקה נתח של 75% ממנו, אולם זו מנסה להיפטר מסאנגיונג תקופה ממושכת ובקיץ האחרון ניהלה משא ומתן עם כמה רוכשים אודות המכירה - שיחות שהגיעו למבוי סתום.
בתעשיית הרכב חוששים שסאנגיונג עלולה להיות יצרנית הרכב הראשונה שתיפול קורבן להשפעות השליליות של נגיף הקורונה ותנעל את שעריה. כדי להבין את גודל המשבר שהיא מצויה בו, דווח כי גודל ההלוואה שבגינה הם עלולים לפשוט רגל עומד על סכום זניח (במונחי יצרן) של 44 מיליון יורו בלבד, אותו הם פשוט לא מסוגלים להחזיר בשלב הזה. דובר סאנגיונג בגרמניה אישר את חדלות הפרעון אבל אומר שהם מחויבים להמשיך בשגרה ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי למנוע פשיטת רגל. "נציב את עצמנו במקום יציב יותר לקראת העתיד".
האם סאנגיונג תצא מהמשבר הזה, או שמא הפעם הזו היא פעם אחת יותר מדי? התשובות במחצית הראשונה של 2021.