פולקסווגן: למבורגיני ודוקאטי לא ימכרו

שני המותגים האיטלקיים נשארים בקונצרן פולקסווגן. עתידה של בוגאטי עדיין לא סגור

ניר בן טובים
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)
שנה גודל פונט א א א א

אחרי חודשים ארוכים של ספקלוציות באשר לעתידם של מותגי דוקאטי ו-למבורגיני תחת קונצרן פולקסווגן, הצביע ביממה האחרונה הדירקטוריון של VW בעד השארת צמד היצרנים האיטלקיים המפוארים בחסות גרמנית, כך על פי פרסומים של סוכנות הידיעות 'רויטרס'. עוד הוחלט במסגרת הישיבה כי חברת בנטלי תעבור לחזקת קבוצת 'אאודי', אך סימן שאלה עדיין מרחף מעל גורלה של חברת בוגאטי, שגם היא כאמור מוצעת למכירה מתחת לרדאר למרבה במחיר.

בפולקסווגן הגיעו להסכמה אחרי שגם הוחלט לתמוך בכהונה של הרברט דיאס, מנכ"ל פולקסווגן ששם לנגד עיניו את המהפכה החשמלית, הנהיגה האוטונומית, הבטיחות והתחבורה החכמה. היבטים אלה אולי נשמעים מנוגדים לחלוטין לשני מותגים שחרתו על דגלם את אמנת הביצועים, אבל כנראה שאין בכך סתירות מבחינתם. המשמעות הישירה היא שהדירקטוריון גם הסיר את האפשרות להוציא את למבורגיני להנפקה בבורסה, ומאחר ומסלול זה ירד מהפרק סופית, היא תשאר יחד עם דוקאטי תחת מטריית ענקית הרכב הגרמנית ללא שינויים מבניים.

מצד אחר, מסתמן שהגורל של חברת 'בוגאטי' טרם הוסדר. הדירקטוריון לא התייחס לאפיקים של חברת הרכב הצרפתית בהצהרותיו האחרונות לתקשורת. בוגאטי, יחד עם פורשה ו-בנטלי היו חלק מחטיבת 'ספורט-יוקרה' שהקים פרדיננד פייך המנוח, אך לאור פירוק היחידה הזו בוגאטי ופורשה נותרו בגפן. פורשה היא חלק בלתי נפרד מפולקסווגן כמובן, אבל בוגאטי בהחלט בסכנה. דיאס אמר בכמה הזדמנויות שהקונצרן בוחן את פרופיל המותגים שלו באופן רציף ביחס למשתנים בתעשייה, ולפחות לפי שעה בוגאטי לא ממש מתיישרת עם החשיבה הזו.