הפלישה הסינית בעיצומה. רק אתמול (ראשון) דיווחנו אודות הכניסה המתבשלת של ג'ילי לחופי המדינה, והנה היום אנו מתבשרים שהמתקפה מהמזרח הרחוק רק בחיתוליה. לפני כמה חודשים הכריזה יבואנית רכבי קיה לישראל קבוצת טלקאר כי זו עתידה לשווק בארץ מותג סיני בשם SERES עם שני דגמים לפחות, והנה מפיצים לכלי התקשורת בישראל תמונה ראשונה של המשלוח הימי שעזב את נמל שנגחאי בדרך לכאן - עמוס בדגם ה-E3 החדש שיתחרה ב-MG ZS החשמלי, ה-GE3 וכן בקרוסאובר החשמלי של ג'ילי, בין היתר.
השיווק הרשמי של ה-E3 מתוכנן לרבעון הראשון של 2021, בתזמון עם עוד שלל דגמי EV ודגמי פלאג-אין שיציפו את האולמות ככל הנראה. מדובר בקרוסאובר סטנדרטי שיתחרה כאמור ברכבי ה-SUV המוכרים לנו היטב בארץ, בהם ניסאן קשקאי, מיצובישי ASX וכדומה, עם חפיפות כאלה ואחרות בפרופורציות של סגמנט B הפופולרי. מעבר לכך, לא הרבה ידוע אודותיו מלבד טווח הנסיעה שיעמוד על כ-298 קילומטרים בין טעינות.
SERES היא רק אחת מתוך חברות EV סטארט-אפ רבות בסין. רשמית היא משווקת בעולם כחברת SF מוטורס, ולמרות שהמטה התפעולי הוקם בקליפורניה, כל ההחלטות מתקבלות במפקדה המרכזית בצ'ונגצ'ינג, סין. הפיקוח על המותג נעשה דרך חטיבת SOKON שהיא בבעלות תאגיד דונגפנג הגדול, ממנו גם תצא המכונית השניה שתגיע לארץ, ה-SF5. זו תשווק תחת מותג 'דונגפנג-סוקון' ומכוונת ישירות לטסלה עם טווח נסיעה מורחב ל-500 ק"מ ו-700 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-3.5 ש') ועד 250 קמ"ש מהירות מרבית. שיווקה יחל ברבעון 2 של 2021.
המחירים לדגמי SERES ו-דונגפנג-סוקון טרם פורסמו, אך ההערכות השונות בענף סוברות כי אלה יהיו תחרותיים, ביחס לסגמנט שלהם. יש להניח שארץ המוצא תשפיע לטובה על העלות לצרכן, שעל פי ניסיון העבר (הלא רחוק) מלמד על טווח מחירים שנע בין 150-160 אלף שקל לג'יפון הקומפקטי ועל טווח של ה-200 אלף שקל וצפונה משם ל-SF5 החשמלי. שני הדגמים יגיעו עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.
פרטים נוספים אודות שני הדגמים יפורסמו בישראל בתחילת שנת 2021.