טויוטה קאמרי מתחדשת ל-2021

המשפחתית הגדולה של טויוטה מתרעננת עם חידושים ממוקדים שאת מקצתם תחוו בתא הנוסעים

ניר בן טובים

תגיות: טויוטה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

המטה האירופי של טויוטה התפנה לשחרר את הפרטים והתמונות הרשמיות של הקאמרי המשווקת ביבשת המערבית. מוקדם יותר השנה, חשפו טויוטה גלובל את הגרסה הצפון אמריקנית הכה חשובה ונתנו לגולשים בשאר העולם תמונה די מדויקת כיצד תתעצב המקבילה האירופית שלה, שאם לשפוט על פי התמונות חולקת עימה לפחות 95% מהמראה החיצוני, עם שינויים מפורטים בתא הנוסעים בהתאם לרמות הגימור. 

השינוי הצורני אם ככה לא ממש פורץ גבולות. הקאמרי לא גדלה במידותיה בהשוואה לדגם שלפני מתיחת הפנים ומאמצת הופעה מרועננת קלות עם דגשים בלוע הקדמי ובשבכה המושחרת, וכן באיזור בתי הפנסים והתיחום התחתון של קו הסנטר. עוד בפרטים הקטנים שינויים מאוד סמליים בפגוש האחורי ובחתימת ה-LED וכן תהיינה אופציות חדשות לחישוקי ה-17 וה-18 אינץ'. בנוסף לכך, הדגם כולל כעת גם גוון נוסף: אפור-ככה-עמוק.

הגרסאות האמריקניות והאירופיות בדרך כלל נבדלות ברמות האבזור הבכירות, אבל כסטנדרט האירופים יקבלו את הפיצ'רים החדשים בפורמט כמעט זהה. המשמעות היא שתהיה בחירה בין צג מרחף עליון (במקום מובלט מגוף הקונסולה) בגדלי 7 עד 9 אינץ' (לא סביר שתהיה כזו אופציה בישראל) עם ממשקי אפל ואנדרויד, ובכל אחד מצידי המוניטור פקדים פיזיים לשליטה על המערכות. עוד חידושים קטנים הם באיכות הפנימית וגווני ריפודי הפנים (בז' חדש ושחור).  הקאמרי מגיעה עם כל מערכות הבטיחות האקטיביות של היצרן, ה-Saftey sense 2.0.

מתחת למכסה המנוע גם אין בשורות מרעישות וכך הם מעדיפים זאת בנוסחאות המוצלחות; טויוטה ממשיכה להפקיד את המוניטין שלה ב-4 צילינדרים היבריידים בנפח 2.5 ל' ובהספק מרבי של 218 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא חותמת ב-8.4 שניות והמהירות המרבית היא 180 קמ"ש. נזכיר כי הקאמרי הייבריד אינה מכונית נטענת מהחשמל ומשתמשת במערכת כדי לסייע למנוע הבערה ולהפחית את צריכת הדלק, שתעמוד על ממוצע של כ-20 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. 

 הקאמרי משווקת ב-100 מדינות ברחבי העולם ונמכרה מ-1982 ועד היום ב-19 מיליון יחידות. היא נמכרת בישראל בצורה סדירה למעלה מ-10 שנים (קודם לכן בייבוא אישי) באמצעות הפצה מארה"ב ולאחר מכן מיפן עם תקינה אירופית. בארה"ב מחיריה נעים בין 28-42 אלף דולר. בארץ מתומחר הדגם הנוכחי שהושק בשנת 2017 במחיר שנע בין 185 ל-205 אלף שקלים.

מהיבואנית לישראל יוניון מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי בשלב הזה לא יודעים מתי תגיע לארץ.