קיה סטוניק 2021 בישראל

עדכון לג'יפון הקוריאני. במסגרת החידושים - מהדורת GT ליין חדשה, מערכת מדיה משופרת ועוד. המחיר החל ב-118 אלף שקל

ניר בן טובים

תגיות: קיה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי קיה לישראל קבוצת טלקאר החלה לשווק את קיה סטוניק 2021. במסגרת מתיחת הפנים של הג'יפון הקומפקטי נתוודע אל מנוע 1.0 ל' טורבו מעודכן, מערכת מדיה חדשה, תוספות בטיחותיות וכן ליטושים בצד הוויזואלי שלו בפנים וגם בחוץ. הוא נחשב לאחד מכלי הרכב המבוקשים בקבוצה ומיום השקתו בארץ בשנת 2018 נמסרו ממנו קצת יותר מ-9,000 עותקים. 

הסטוניק המחודש לא שונה מהותית בעיצובו מהדגם שלפני מתיחת הפנים, מלבד תוספת אחת בעלת גוון ספורטיבי - מהדורת ה-GT ליין. זו מקנה לו הופעה קצת יותר תוקפנית על ידי שינויים בשבכה, בפגושים, הפנסים, וכן מגיע עם מפלט כפול וקיט כרום ייחודי בעל מראה מובחן. לא חלו כל שינויים במידות והסטוניק מתייצב על 4.1 מ' לאורך, בסיס גלגלים של 2.58 מ' ותא מטען בנפח 332 ל'.

בפנים כאמור, צג חדיש בגודל 8 אינץ' עם עברית מלאה עם תאימות לטלפונים הסלולרים והטמעה של אפליקציות ניווט, חניה ומוסיקה. בדגם ה-GT ליין עוד מנה מוגבלת של שאר רוח ספורטיבי כגון הגה חדש, בד מושחר עם תפירות מנוגדות למושבים, וכן כולל הדגם חישוקי 17 אינץ', גג-שמש, חיישן גשם,  חיישני חניה קדמיים, דוושות אלומיניום ותאורה עוקבת פניה. בציוד התקני של הסטוניק לוח מחוונים 4.2 אינץ', שקעי USB, מערכת שמע ששה רמקולים, בלוטות' ושלל מערכות בטיחות מקוריות כולל התרעת עירנות ומערכת מרכוז נתיב עד 180 קמ"ש. ב-GT ליין נרשם אף תגבור בדמות מערכת התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי.

גם הסטוניק, בדומה לקיה ריו שהגיעה לארץ לפני ימים ספורים, מצויד מעתה במנוע ה-1.0 ל' טורבו בטכנולוגיית סמארט-סטרים בעלת גמישות גבוהה יותר וצריכת דלק נמוכה במעט. הוא מפיק 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד בחיבור אל תיבת שש מהירויות אוטומטית. צריכת הדלק (יצרן) היא 21 ק"מ לליטר במשולב, ואת ההאצה ל-100 קמ"ש מסיים ב-10 שניות.

המחירים לקיה ריו יחלו ב-118 אלף שקלים ועד 123 אלף שקלים לדגם ה-GT ליין.