סופר-האץ': פולקסווגן גולף R החדשה

היא יותר חזקה מאאודי S3 ועם חבילת ביצועים תעפיל ל-270 קמ"ש. בישראל? אולי בשנה הבאה

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

היו הרבה חילוקי דעות לגבי יחידת ההינע של הגולף R החדשה (בגלגול החמישי שלה כרגע מאז 2002), ואם חטיבת הביצועים של פולקסווגן תורשה לגייס את מנוע ה-5צילינדרים 2.5 ל' המעוטר של אאודי. למרבה הצער, פולקסווגן הגיעו למסקנה שחמש בוכנות הן יותר מדי כאב ראש לתחזק בהיקפים מסחריים ובסופו של דבר התפשרו על מנוע 2.0 ל' טורבו 4 צילינדרים מסדרת EA888 אבולושן 4. ואחרי שהצלחנו לגלגל את הנוסחה הארוכה הזו מהגרון, נשארה רק שאלה אחת - כמה כוח אוצרת הפנינה המוטורית הזו?

הבשורות הטובות הן שיש לה ה-ר-ב-ה מאוד אנרגיות בצנרת - יותר מהתאומה היוקרתית שלה, אאודי S3 שחסרה 10 כ"ס בהשוואה אליה. ההספק המרבי עומד על 320 כ"ס (20 כ"ס יותר מהדור הקודם) והמומנט תוגבר ל-43 קג"מ. החיבור הוא לתיבת הילוכים דו-מצמדית 7-מהירויות והנעה כפולה. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות ואם תבחרו בחבילת הביצועים יסירו עבורכם את מגביל המהירות ותגיעו עד 270 קמ"ש. 

בפולקסווגן מסבירים, שוב כי בטווח הסוסים לעיל אין אלטרנטיבה להנעה כפולה (4-מושן), אבל בתוך כך ביצעו כמה חידודים חשובים, בהם שיפור זמינות הכוח מתחת ל-2,000 סל"ד, הפחחת משקל קלה ל-1.43 טון וקצב העברת הילוכים מהיר יותר. אחד החידושים המהותיים ביותר בתחום זה הוא מנגנון ה-R פרפורמנס עם וויסות מומנט בין הגלגלים ונעילת דפרנציאל מתוחכמת יותר. התרומה היא לא רק בפיזור הכוח בין הסרן הקדמי לאחורי, אלא בפעם הראשונה הוכשרה המערכת להעביר 100% כוח לאחד מהגלגלים החיצוניים ובכך מקטינה תת היגוי ומשפרת אחיזה בצורה דרמטית. 

פונקציית הנהיגה ננעלת באמצעות בורר ה-R בגלגל ההגה. ניתן לבחור בין 4 מצבים המשפיעים על תגובות ההיגוי, הבולמים והמצערת (מבוסס על אותה מערכת אדפטיבית DCC שנמצאת כיום בשלל רכבי הקונצרן). המצב הקיצוני ביותר הוא ה"ספיישל R", שלדברי VW תוכנן במיוחד לנורדשלייפה ולימי מסלול על ידי מיפוי שנערך על התוואי עצמו. מבחנים שנערכו על המקטע הצפוני של הנורבורגינג הניבו הפחתה של 20 שניות במהירות ההקפה ביחס לדגם הקודם, כאשר שעון העצר נעצר על 7:53 ש'. אופציה נוספת, חדשה היא בקרת ה-DRIFT לחובבי גילוח הצמיגים.

את הגולף R ניתן לרכוש ב-3 צבעים, הבולט שבהם הוא ה-Lapiz blue metallic, בעוד השניים האחרים הם לבן פנינה ושחור-אפל-פנינה. מבחוץ כוללת החבילה את מערך המפלטים הכפולים של אקרפוביץ' (שניים בכל צד), פגושים אגרסיביים וחישוקי 18-19 אינץ'. תא הנוסעים מאופיין בתמה כחולה עם אווירה ספורטיבית ממוקדת, כולל מושבי באקט למחצה, מסך ראשי ולוח מחוונים דיגיטלי מלא שבו ניתן להקרין ערכים ספציפיים לביצועים: מד כוחות G, זמני הקפה או למרכז את מד הסל"ד כדי לתזמן העברות הילוכים וכדומה. 

 המחירים לגולף R החדשה התייצבו בגרמניה על כ-50 אלף יורו, שהם כ-8,000 יורו תוספת ביחס לגולף GTI החדשה. הגולף דור 8 עתידה להגיע לישראל רק במהלך השנה הבאה, כך שמוקדם לדעת מתי נראה כאן את מהדורת ה-R. מהיבואנית צ'מפיון מוטורס נמסר: "הנושא נמצא בבדיקה מול היצרן".