הצצה ראשונה: מיצובישי אקליפס קרוס 2021

הקרוסאובר היפני מתחדש בעיצוב החיצוני, הפנימי ולראשונה ישווק גם עם מנוע היברידי רגיל ונטען

ניר בן טובים

תגיות: מיצובישי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מה תהיינה ההשלכות הכלכליות של נסיגת מיצובישי מאירופה עוד מוקדם לדעת, אבל בינתיים הם נערכים להשיק את ה-אקליפס קרוס 2021 לאחר שזה עבר מקצה עדכונים רוחבי. ה-SUV הקומפקטי, אחד מכלי הרכב האסטרטגיים של היצרן היפני, עבר לאחרונה מתיחת פנים חלקית והמטה הראשי משחרר מקבץ תמונות וקצת פרטים אודותיו לקראת הבכורה בשנה הבאה. מהיבואנית המקומית כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי הוא יגיע לארץ בחציון השני של 2021. 

האקליפס קרוס הוצג בשנת 2017 והחיה כותר שנקבר עם מכונית GT משנות ה-90 ("אקליפס" קופה). מיצובישי בחרו עבור הפרשנות המשפחתית הזו בקווים ספורטיביים ואישיות קצת יותר דינמית מאחיו הגדול אאוטלנדר ואף הטמיעו בו מנוע בנזין טורבו אנרגטי וכהרגלם ציידו אותו באבזור עשיר אפילו בגרסאות הכניסה. זאת, בין היתר כדי להפוך אותו למוצר גלובלי בדומה לקיה סלטוס, אחד המתחרים הישירים שלו. 

מתיחת הפנים לא מנערת לגמרי את ההופעה המקורית. מדובר ביישור קו עם דגמי טרייטון ו-ASX כשאת השינוי הגדול ביותר רואים בחזית. תכנון ה-'מיצובישי דינמיק שילד' עודכן בשבכה ובפנים מחודדים יותר, הפגושים הוחלפו, תאורת ה-LED שודרגה ובכלל כל המבנה הקדמי משדר אופי קרבי ושטוח מבעבר. שינויים לא פחות מעניינים נעשו בזנב, שם המעצבים הפרידו את קורת התאורה ובחרו בשני גופים מופרדים שנראים כאילו הולבשו מחדש על קורות C האחוריות ונמשכו פנימה לתוך הזגוגית. בכלל, המבנה נראה עגלגל יותר מהדגם שלפני הרענון וחולק מעט דמיון לניסאן ג'וק. 

 

הנדסת האנוש נשארה כפי שהייתה בחלל הפנימי, כך שרוב השינויים מוגבלים למערכות המידע והבידור ופיזור המתגים. צג הקונסולה הראשי הוגדל ל-8 אינץ' והוא צמצם מרחק נגיעה מהנהג והנוסע בכמה סנטימטרים כדי להפחית את הסחות הדעת בזמן נהיגה. מיצובישי גם הוסיפו מספר פקדים פיזיים ואת משטח המגע הדיגיטלי החליטו להסיר לאחר שהבינו שאינו ידידותי מספיק למשתמש. 

מנוע ה-1.5 ל' טורבו בנזין ממשיך בדגם המסורתי עם 163 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה על הנעה קדמית או כפולה בגרסאות הכי מאובזרות. האופציה ההיברידית תהיה ככל הידוע מנוע ה-2.4 ל' של אאוטלנדר PHEV, אולם אין מידע לגבי היכולות של המערכת מבחינת תפוקה או טווח נסיעה על הסוללה. במיצובישי בכל זאת מציינים כי זו תאפשר הטענה דו-כיוונית, כלומר ניתן יהיה לנצל אותה לטובת הפעלה של מכשירים "כבדים" שדורשים מתח גבוה.