בשורות קשות לרונאלדו: בוגאטי עצרו את ייצור מכונית הקצה החדשה

סימנים ראשונים לסדקים בין פולקסווגן למותג העל שברשותה, שעשוי למצוא את עצמו בקרואטיה

ניר בן טובים

תגיות: בוגאטי

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: Getty)
(צילום: Getty)
שנה גודל פונט א א א א

לפני כשלושה חודשים דיווחנו כאן לראשונה על האפשרות שקונצרן פולקסווגן ימכור חלק ממותגי העל והיוקרה שברשותו כדי לפצות על הנזקים שספג בעקבות משבר דיזלגייט שנערמו ל-40 מיליארד יורו. שלושה מותגים עלו לשולחן הדיונים של צמרת ההנהלה בהם דוקאטי, בוגאטי ו-למבורגיני. דוקאטי ירדה ככל הנראה מהכוונת של הדירקטוריון נוכח צמיחה חדה במכירות, אבל שתי האחרונות עדיין בסכנת ניתוק מהגרמנים, במיוחד בוגאטי שעתידה ממשיך להיות לוט בערפל על רקע הפרסומים האחרונים שהופצו על ידי היצרן ובאמצעות כלי התקשורת ברומא.

על פי הדיווחים האחרונים, בוגאטי עצרה בחריקת בלמים את ייצור מכונית הקצה החדשה שלה שהייתה אמורה לרדת מפס הייצור בסוף שנת 2020, וכעת לא ברור מתי תגיע לקו הסיום בכלל. מנכ"ל החברה הצרפתית, סטיבן ווינקלמן מיהר להוציא הודעה רשמית לפיה תולה את האשמה בנגיף הקורונה, אלא שמקורבים לבוגאטי בגרמניה טוענים שהסיבה האמיתית היא הנכונות של פולקסווגן למכור את בוגאטי בטווח הקרוב.  

אלה אינן תאוריות אלא עובדות. פולקסווגן בעיצומו של משא ומתן עם חברת 'רימאק' הקוראטית לרכישת המותג המפואר שחגג אשתקד 110 שנים. לפורשה, עוד יצרן בבעלות פולקסווגן נתח של 15% בחברת רימאק וייתכן שמשם חלה התקדמות בין המעורבים. ווינקלמן לא מתייחס לדברים אלו בשלב הנוכחי, ורק מציין כי עמוד השדרה הכלכלי של בוגאטי יציב. החברה כבר ליקטה 80% הזמנות לכל שנת 2021, כך שגם אם תמכר בסופו של דבר, לא נראה שהיא בסכנה קיומית. ההחלטה הסופית לגבי בוגאטי תתקבל בחודשי נובמבר-דצמבר הקרבים.

בוגאטי נרכשה על ידי פולקסווגן ב-1998 במסגרת החזון של נשיא החברה המנוח פרדיננד פייך למסד פורום של מותגי על יוקרתיים שיוכלו להקרין הילה טכנולוגית על מותגי הליבה, ויאפשרו לקונצרן הרכב הגדול באירופה להתמודד עם מתחרים כמו פרארי. המכונית המפורסמת ביותר של החברה היא בוגטי ויירון שנחשפה ב-1999 אולם מאז השיקו בוגאטי עוד ארבע מכוניות: שירון, דיבו, "המכונית השחורה", וה'צנטודיאצי', כמעט כולן אגב הגיעו לחניה של כוכב יובנטוס כריסטיאנו רונאלדו שנחשב למעריץ מספר 1 בעולם של המותג הצרפתי.   הפורטוגזי בן ה-35 רכש לאחרונה את הצ'נטודיאצי' תמורת כ-8 מיליון יורו (1600 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-2.4 ש').

אז כמה מכוניות יש לרונאלדו בחניה? כנסו לגלות

לא מן הנמנע, שהמכונית הבאה של בוגאטי כבר לא תבוסס על הנעה קונבציונלית ותאמץ הנעה חשמלית, עם פרסומים לפיהם תפיק קרוב ל-2,000 כ"ס. מכונית זו תשמש קרקע ניסויי להכשרת מכונית-על סדרתית חדשה עם הנעת EV שעשויה לצאת תחת ידיה של רימאק, שאת המוניטין שלה בתעשייה עשתה אף היא עם מכונית אולטרא-חשמלית בשם C-2 המחלצת למעלה מ-1,900 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש ב-1.87 שניות ומהירות מרבית של 415 קמ"ש. כך או כך, נשמע לנו שבוגאטי תגיע לבית קטן אבל פתוח שמבין את צרכיה. השאלה אם תהיה לו את התשתית לממש גם את כל שאיפותיה.