קרוסאובר חשמלי להונדה? אולי בשנה הבאה

הונדה חשפו בסין רכב אב-טיפוס חשמלי שיתחרה בין היתר גם בניסאן ארייה

ניר בן טובים

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הונדה חשפו השבוע בסין את ה-e:SUV, רכב ראווה מקטגוריית הקרוסאוברים הבינוניים. בהונדה ממעטים לספר אודותיו ורק מסגירים - כפי שנרמז מהשם הזמני, שאין בו מערכת הינע קונבציונלית המבוססת על מנוע בערה ודלק, אלא סוללות ומנועים חשמליים. זהו בסך הכול הדגם השני של הונדה שנושא את האות "E" אחרי שהחברה הציגה את מכונית ההצ'בק הקטנה שכבר נמכרת באירופה מספר חודשים. 

הפרופורציות והעיצוב מלמדים על גישה קצת אחרת מההופעה הרטרו-מודרנית של הונדה E הקטנה; בהתחשב במיצוב שלו מול קרוסאוברים דומים כגון ניסאן ארייה החשמלי, הוא אמור להגיע לכבישים עם בסיס גלגלים של כ-2.74 מ', אורך של כ-4.6 מ' ורוחב של כ-1.85 מ' לפחות. בקבוצה זו יש חשיבות מכרעת לנוכחות על הכביש וכוח משיכה באולמות התצוגה, ועל כן בהונדה בחרו בפרופיל ספורטיבי דמוי-קופה, חזית מלוכסנת, מכסה מנוע ארוך וקו כתפיים גבוה. לצרכי תצוגה הורכבו רק 2 דלתות.

תמונת תא הנוסעים לא פורסמה וכן אין פרטים אודות מערכת ההינע שלו. בשורה אחת משמעותית שכן עשויה לשרת אותו נובעת מתוך שיתוף הפעולה המורחב של הונדה עם גנ'רל מוטורס שהוכרז בחודש הקודם. שני הצדדים הסכימו לחלוק טכנולוגיות חשמליות ובהונדה ישמחו לאכלס על הפלטפורמה את סוללות ה-'אולטיום' החדישות של האמריקנים להן ניצול אנרגיה חסכוני לצד ביצועים משכנעים ומשקל מבוקר. לפיכך, קשה לראות את הונדה משחררים לכביש רכב חשמלי משפחתי בעל טווח נסיעה נמוך מ-350-400 קילומטרים בין טעינות או הספק צנוע מ-250-300 כ"ס.

בהונדה מתחילים כעת לגבש את החזית החשמלית של המותג ומקיפים את ה-EV גם עם מוצרים היברידיים, הונדה ג'אז החדשה ביניהן ובעתיד אפילו חושבים על מכונית ספורט דו-מושבית בסגנון מאזדה מיאטה (לא יורשת ל-S2000 כי על כך נסתם כנראה הגולל די מזמן). "הונדה חותרת לייצר רכב EV בהיקפים גדולים שמתבסס על החזון הטכנולוגי שלנו והערכים של המותג", כך אומרים בכיריה. עוד מוסיפים כי "המכוניות תהיינה מצוידות בכל מערכות הבטיחות, הממשקים החדישים וביצועים מדוייקים". 

בשנה הקרובה נדע יותר כיצד ה-e;SUV יעשה את המעבר שלו לגרסה אירופית ואז נקבל אינפורמציה לגבי השקתו המקומית, כנראה רק בסביבות 2022.